ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Kyocera Proteus: طرح مفهومی از یک تلفن هوشمند خمیده با قابلیت تبدیل به ابزار پوشیدنی

در عصر حاضر، دیدن نمونه های واقعی محصولاتی که پیش از این صرفا باید آنها را متصور می شدیم، تبدیل به یک موضوع عادی شده و می توان انتظار داشت هر آنچه که طراحان گرافیکی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۰

در عصر حاضر، دیدن نمونه های واقعی محصولاتی که پیش از این صرفا باید آنها را متصور می شدیم، تبدیل به یک موضوع عادی شده و می توان انتظار داشت هر آنچه که طراحان گرافیکی با نرم افزار می سازند روزی به واقعیت تبدیل می شود.

در چند سال گذشته طرح های مفهومی بسیاری در رابطه با دستگاه هایی با نمایشگر خمیده با قابلیت انعطاف بالا دیده بودیم و حالا شرکت Kyocera یکی دیگر از طرح های مفهومی خود را منتشر کرده: تلفن هوشمندی منعطف با قابلیت تبدیل شدن به یک ابزار پوشیدنی

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کیوسرا یکی از شرکت هایی است که از سال ۲۰۰۹ به روی این نوع محصولات تمرکز کرده و با تحقیقات بسیار تلاش دارد دروازه جدیدی را به روی محصولات الکترونیکی باز کند. این شرکت نام نمونه اولیه جدیدش را Proteus گذاشته که این نام، یکی از اساطیر یونان است که قابلیت تغییر شکل دارد. این محصول هم در اصل یک تلفن هوشمند است که علاوه بر انعطاف بالا، وزن سبک و ضخامت بسیار کمی دارد که می تواند به سه شکل مختلف تبدیل شود:

- این محصول می تواند همانند یک تلفن هوشمند در دست کاربر قرار بگیرد و تمام وظایف یک موبایل را به خوبی انجام می دهد.

- پروتئوس به دلیل انعطاف بالا می تواند مثل یک دستبند، به دور مچ کاربر بسته شود. سنسورهای سلامتی در پشت نمایشگر به کاربر متصل می شود و همانند یک محصول سلامتی ، وضعیت فیزیکی کاربر مثل ضربان قلب او را تحت نظر خود می گیرد. این دستگاه می تواند وضعیت راه رفتن یا دویدن را هم درک کند و در این حالت کاملا یک دستبند سلامتی مدرن است که نیازی به اتصال به هیچ تلفن هوشمندی ندارد.

- در حالت سوم شما می توانید پروتئوس را به دور یک میله بپیچید. به طور مثال هنگامی که شما مشغول دوچرخه سواری هستید می توانید تلفن هوشمند منعطف خود را به دور فرمان بپیچید.

12

تبدیل پروتئوس یا هر طرح مفهومی دیگر از شرکت کیوسرابه یک محصول واقعی، نیازمند تولید و توسعه تکنولوژی های بسیاری است. این شرکت در طول سال ها تحقیق و توسعه، برخی از مسائل و راه حل های بالقوه را شناسایی کرده:

- نمایشگر: یک پنل AMOLED منطعف که علاوه بر انعطاف بالا، اصلی ترین مشخصه آن در پروتئوس، بدون فریم بودن آن است.

- دکمه ها: برخی از طرح های مفهومی کیوسرا دارای صفحه کلید یکپارچه با دستگاه هستند. یکی از راه حل های بالقوه ای که در این رابطه مطرح شده، استفاده از کی پد های با قابلیت تبدیل و یکپارچگی با نمایشگر است. به زبان ساده، می توان به محل قرارگیری کلیدها یک حافظه جداگانه متصل کرد و با مولدهای پیزوالکتریک، به دستگاه دستور داد که تنها در مواقع مورد نیاز، کلیدها به صورت برجستگی به روی دستگاه ظاهر شوند و در دیگر شرایط شاهد یک نمایشگر کاملا صاف باشیم.

- باتری: یک گجت منعطف، متقابلا نیاز به یک منبع تغذیه انعطاف پذیر دارد. راه حل عجیبی که کیوسرا برای این موضوع مطرح کرده، گنجاندن مولدهای پیزوالکتریک درون دستگاه است که به وسیله تاشدن محصول، انرژی حاصله را به برق مصرفی گجت تبدیل کند.

به نظر می رسد کیوسرا با داشتن سابقه طولانی تولید محصولات مفهومی، علاقه وافری به تجاری سازی حداقل برخی از این فن آوری های نوین دارد. باید صبر کرد و دید رودخانه خروشان پیشرفت تکنولوژیک، ما را به چه سمت و سویی خواهد برد. خدا را چه دیدید، شاید روزی به تصورات امروزمان در رابطه با عجیب پنداشتن این محصولات بخندیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    دریغ از یه نظر مرتبط...یعنی دیجیاتو با فنا رفته...

    • iPooya
      iPooya | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

      نه بابا بچه ها مدرسه ان!

  • ahmotallebi
    ahmotallebi | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    برای چی میگین طرحش مفهومیه ؟!!!
    آیفون یکیشو ساخته!!

  • bahram
    bahram | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    "کلیدها به صورت برجستگی به روی دستگاه ظاهر شوند"
    خیلی جالبه!
    دوربینشو میخوان چی کار کنن؟!
    ولی طرح جالبیه...
    تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی