ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون قصد راه اندازی تعدادی فروشگاه خواربار فروشی فیزیکی در سیلیکون ولی را دارد

گفته می شود که آمازون در نظر دارد سرویس تازه ای را مورد آزمایش قرار دهد که به مشتریانش امکان می دهد خوارو بار و دیگر اجناس سفارش گذاری شده خود را از یک موقعیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

گفته می شود که آمازون در نظر دارد سرویس تازه ای را مورد آزمایش قرار دهد که به مشتریانش امکان می دهد خوارو بار و دیگر اجناس سفارش گذاری شده خود را از یک موقعیت فیزیکی دریافت کنند.

بنابر گزارش نشریه سیلیکون ولی بیزنس، آمازون (از طریق یکی از شرکت های وابسته به خود) قراردادی را به امضا رسانده که به موجب آن، یک فروشگاه خرده فروشی را در Sunnyvale کالیفرنیا احداث خواهد کرد و براساس پلان های تایید شده، این بنا قرار است که در زمینی به مساحت بالغ بر هزار متر مربع با هشت مسیر ماشین رو تاسیس گردد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اسناد مربوط به پلان این بنا از سوی یک شرکت شخص ثالث ارائه شده که این پروژه را «تجربه ای ترکیبی از خرید» خوانده چراکه هم به تقویت پلتفرم فروش آنلاین آمازون کمک می کند و هم اینکه تجربه خرید مشتریان از فروشگاه های فیزیکی را بهبود می بخشد.

روند کاری فروشگاه نیز به این نحو خواهد بود که پس از سفارش گذاری آنلاین، مشتری باید یک پنجره زمانی برای وارد شدن به مسیر ماشین رو را انتخاب نماید و سپس همه کاری که باید انجام شود این است که در مسیر بازگشت خود به خانه، مراجعه ای به این فروشگاه داشته و موارد خریداری شده خود را انتخاب نماید.

گفته شده که یک فروشگاه کوچک نیز در این موقعیت بنا می شود و آن دسته از مشتریانی که از قبل سفارش گذاری نکرده اند یا دوست دارند مواد غذایی را به صورت دستی انتخاب کنند می توانند از طریق این قسمت اقدام نمایند.

تصویری که در بالا مشاهده می کنید رندری است که با در نظر داشتن اطلاعات ذکر شده در پلان این بنا طراحی شده است.

گفتنی است که آمازون هم اکنون نیز حضور قابل توجهی در فروشگاه های خواربار فروشی دارد و دو سالی می شود که سرویس تحویل کالای AmazonFresh را در برخی از شهرهای منتخب و پرجمعیت آمریکا راه اندازی کرده است. این سرویس کالاهای سفارش گذاری شده توسط مشتریان را در همان روز و یا روز بعد مستقیما به درب منزل آنها می رساند.

تردیدی نیست که هزینه تحویل کالا به درب منزل مشتریان برای سرویس هایی نظیر AmazonFresh و رقبای آن از جمله FreshDirect در نیویورک بسیار سنگین خواهد بود. نکته دیگر اینکه، این شیوه تحویل کالا نمی تواند ایده خوبی برای مناطق کم جمعیت شهری باشد.

از همین رو، اگر گزارش نشریه بیزنس صحت داشته باشد، این فروشگاه خواربار جدید می تواند همان ایده آمازون برای گسترش سرویس AmazonFresh به آن سوی شهرها و ارائه اش به مناطق حاشیه ای و حومه باشد.

البته راحتی دریافت کالاها درب منزل به مراتب بیشتر از این روش است اما همانطور که گفته شد، در مناطق حومه شهر، این سرویس ها نمی توانند مناسب باشند.

در مقابل، ایده تاسیس فروشگاه خواربار فروشی می تواند جایگزین مناسبی برای تحویل کالا درب منزل باشد و به خصوص از سوی آنهایی مورد استقبال قرار بگیرد که دوست دارند به جای انتظار کشیدن در منزل برای دریافت کالاهای موردنظرشان، همان ساعتی که می خواهند در مسیر بازگشت به منزل به فروشگاه مراجعه کرده و آن کالاها را دریافت نمایید.

در گزارش منتشر شده در نشریه بیزنس آمده است که این نخستین موقعیت انتخاب شده برای راه اندازی یک فروشگاه خواربار فروشی تازه توسط آمازون است و منابع آگاه به این خبر، اظهار داشته اند که این شرکت در آینده تعداد بیشتری از این فروشگاه ها را در اطراف سیلیکون ولی راه اندازی خواهد کرد. گفتنی است که آمازون تا به امروز هیچیک از این خبرها را تایید نکرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    انصافا یه سوپری بزنی.. سرِ نبش...‌ دو دهنه... خوشکل..
    درست کار کنی و بفروشی .. محصولاتِ تک‌ و اختصاصی و گرون .. چارتا بچه‌خوشکل هم توش....... سهامت از اپل هم بیشتر میشه... قول میدم..
    .
    منو‌ که میبینی اینکارو نمیکنم..‌
    چون به مالِ دنیا علاقه ندارم....
    معنویات‌برا مهمه... بله..
    (عینک ریبون)

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    از تبلت زده تو کار خوارو بار :D

    من میگم این ایرانیا چرا هرکی بیکار میشه سوپر مارکت میزنه ها نگو آینده دست ایناست :D

مطالب پیشنهادی