ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فورد با آزمایش ماشین های خودرانش در یک محیط شبیه سازی شده، فرایند ساخت آنها را سرعت می بخشد

ولوو برنامه ریزی کرده که تا سال 2017 میلادی، صد دستگاه خودروی شاسی بلند بدون راننده XC90 S را در خیابان های گوتنبرگ به حرکت درآورد تا از این طریق اطمینان پذیری سیستم اتوپایلوت خود را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

ولوو برنامه ریزی کرده که تا سال 2017 میلادی، صد دستگاه خودروی شاسی بلند بدون راننده XC90 S را در خیابان های گوتنبرگ به حرکت درآورد تا از این طریق اطمینان پذیری سیستم اتوپایلوت خود را به رخ حریفان بکشد.

اما فورد هم بیکار ننشسته و تصمیم گرفته نوعی فناوری هدایت خودکار را در یک محیط بسته مورد آزمایش قرار دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شاید به نظرتان این ایده چندان هم جالب و ابتکاری نیاید اما تست ماشین های خودران در یک محیط شهری شبیه سازی شده و بسته نظیر Mcity دانشگاه میشیگان می تواند فرایند توسعه این ماشین ها را به میزان قابل توجهی سرعت ببخشد.

علت هم این است که دانشمندان می توانند در محیط های کنترل شده مانند این، صدها مانع مجازی را در کوتاه ترین بازه زمانی مقابل به ماشین های خودران قرار دهند تا عملکرد آنها را به بهترین شکل ممکن مورد ارزیابی قرار دهند و دیگر نیازی نیست که امید به چالش های احتمالی در خیابان های عمومی داشته باشد.

رایان آستیک استادیار دانشگاه میشیگان و سرمایه گذار اصلی در پروژه  تحقیقاتی مشترک فورد با این دانشگاه اظهار داشت: هر کیلومتری که در شهر Mcity طی می شود از نظر میزان وقوع رویدادهای دشوار و موانع معادل 10، 100 یا 1000 کیلومتر از جاده های عمومی است.

فورد اتومبیل خودران Fusion Hybrid را در سناریوهای مختلفی تست می کند و عملکرد آن را در مقابل هر نوع مانعی و روی هرگونه سطحی که به ذهن پژوهشگرانش خطور می کند، می سنجد که مواردی نظیر چهار راه، راه بندان های ساختمانی و تونل ها را در بر می گیرد.

اما ماشین های تماما خودکار تنها بخشی از طرح جدید حرکت محور فورد هستند و شرکت مورد بحث امید دارد که به لطف این ماشین ها، «مجموعه ای از تحولات» را در صنعت خودروی دنیا ایجاد نماید.

این استدلال که قرار دادن تعداد زیادی مانع مقابل یک خودرو در محیطی کنترل شده میتواند فرایند ساخت آن ماشین را سرعت ببخشد، کاملا منظقی به نظر می آید، اما هیچگاه نمی شود بی نظمی های جاده های واقعی را آنطور که باید برای این ماشین ها شبیه سازی کرد و تنها زمان است که مشخص می کند کدام راهکار بهتر است؛ استفاده از معابر و خیابان های واقعی یا محیط های شبیه سازی شده نظیر Mcity.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    به نظر میرسه خودروی خودران آینده نزدیک خودرو هاست

مطالب پیشنهادی