ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک پل هوایی در چین در عرض 43 ساعت به طور کامل جا به جا شد [تماشا کنید]

بسیاری از ما از کیفیت پایین اجناس چینی و نمونه های تقلبی محصولات برندهای معروف که توسط برخی شرکت های این کشور پرجمعیت کپی می شوند، گلایه مند هستیم و تصور می کنیم این چشم ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

بسیاری از ما از کیفیت پایین اجناس چینی و نمونه های تقلبی محصولات برندهای معروف که توسط برخی شرکت های این کشور پرجمعیت کپی می شوند، گلایه مند هستیم و تصور می کنیم این چشم بادامی ها قابل اعتماد نیستند و در کارشان حتما یک ایرادی هست.

اما این خبر نشان می دهد مردمان سرزمین اژدهای سرخ فقط در ساخت محصولات تقلبی مهارت ندارند، بلکه می توانند کارهای بزرگی را هم به انجام برسانند و نام خود را در صدر اخبار دنیا قرار دهند. ماجرا از این قرار است که مهندسان راه و ساختمان چینی در کمتر از دو شبانه روز، یک پل هوایی که مخصوص تردد خودروهاست را جا به جا کرده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حالیکه که فقط مراحل تخریب یک پل حدود دو روز کامل زمان نیاز دارد، چینی ها پل Sanyuan خود در بیجینگ که مسیر اصلی تردد خودروها در آن منطقه شهر به شمار می رود را در حرکتی بسیار سریع و بی سابقه، به طور شگفت انگیزی در 43 ساعت جا به جا نمودند.

آنها برای انجام این کار، از قطعات پیش ساخته کوچک مخصوص راهسازی بهره گرفته اند. شاید پیش از این هم شاهد استفاده از قطعات پیش ساخته در ساختمان سازی بوده باشیم، اما به کارگیری این قطعات ماژولار در صنعتی همانند حمل و نقل کاملا جدید است و پیش از این نمونه های مشابه آن وجود نداشته.

به گزارش Shanghaiist، انجام این عملیات عمرانی به روش سنتی دست کم دو ماه زمان نیاز داشت اما با استفاده از متد جدید، این کار نه تنها در زمان، بلکه در هزینه ها و نیروی انسانی نیز صرفه جویی کرد. بعلاوه صداهای آزاردهنده حاصل از فعالیت های ساختمان سازی را نیز تقریبا به صفر رساند.

در ادامه می توانید ویدئویی از مراحل کار این پروژه را تماشا کنید که نشان می دهد پایه پل در جایگاه جدید آن با چه سرعتی ساخته شده و پل روی آن قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۴ آذر ۱۳۹۴

    حیرت انگیزه!

    یاد پروژه اتوبان تهران-چالوس افتادم

  • رضا
    رضا | ۳ آذر ۱۳۹۴

    همین الان فلکه دانشگاه اصفهان رو میخوان تبدیل به پل کنن چند ماهه دورشن، اولش خوب پیش میرفت الان هیچ فرقی نمیکنه و همونطوری مونده. معلوم نیست چی کار میکنن. راه ورودی و خروجی باریک شده، ماشین سنگین میاد و میره و خیلی کند شده و اعصاب خود کن. کاش این کلیپ برسه دست پیمان کار و دستندر کارهای اونجا.

  • حمید
    حمید | ۳ آذر ۱۳۹۴

    درود به شرفشون ?

    یهو یاد این جوکه افتادم....


    خارجیه یه از ایرانیه میپرسه
    شما چطور اختلاس میکنید ،کسی نمیفهمه. ? !
    ایرانی به بیرون رستوران اشاره میکنه میگه ?
    همین پروژه عمرانی رو میبینی?
    خارجیه میگه نه چیزی نمیبینم. .!!
    آ باریکلا. .همین پروژه 40 میلیارد آب خورده..
    ???

  • Mili Baba
    Mili Baba | ۲ آذر ۱۳۹۴

    واقعا عالی بووود.

    الحق ک باید گفت کارشون حرف نداره و تو جهان تک هستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی