ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خالق اندروید می خواهد موبایل هایی بر مبنای همین پلتفرم بسازد

اندی رابین، یکی از موسسین کمپانی اندروید پیش از اینکه تحت تملک گوگل در آید، حالا امید بازگشت به بازار تلفن های همراه را دارد. به گزارش وبسایت The Information، در عوض ساخت نرم افزار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

اندی رابین، یکی از موسسین کمپانی اندروید پیش از اینکه تحت تملک گوگل در آید، حالا امید بازگشت به بازار تلفن های همراه را دارد. به گزارش وبسایت The Information، در عوض ساخت نرم افزار برای تلفن ها، رابین گویا به ساخت تلفن های اندرویدی علاقه مند شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مردی که پراستفاده ترین سیستم عامل تلفن های موبایل را ساخته، حالا در تلاش است تا تیمی برای خود دست و پا کرده و تجارت جدید خود را آغاز کند. در گزارش آمده که هنوز مشخص نیست آیا رابین قرار است رهبری شرکت جدید را به عهده گیرد یا صرفا در تاسیس آن نقش خواهد داشت.

پس از اینکه سال گذشته رابین گوگل را ترک کرد، وی اقدام به تاسیس سازمانی با نام Playground Fund نمود که رشد سریع تر استارتاپ ها را سبب می شد. حالا گفته می شود که کمپانی جدید رابین قرار است از همین طریق سرمایه خود را تامین کند. از زمان تاسیس تاکنون، Playground Fund موفق شده تا مبغلی معادل 300 میلیون دلار برای پروژه ها جمع آوری کند.

رابین نیز پس از ملحق شدن به Redpoint Ventures در ماه آوریل، حالا نام و نشانی میان سرمایه گذاران خطرپذیر دست و پا کرده است. اگرچه اخیرا وی سرمایه خود را صرف هوش مصنوعی و خانه های هوشمند کرده اما همچنان بازار تلفن های هوشمند اندرویدی را برای کسب درآمد مناسب می بیند.

بازار تلفن های اندرویدی، خصوصا در رده تلفن های اقتصادی و میان رده، هیچ کمبودی در زمینه تولیدکنندگان تازه وارد ندارد. شرکت هایی نظیر Nextbit Robin و OnePlus با چشمداشت به همین بازار فعالیت خود را آغاز کرده اند تا بخشی هر چند اندک را از آن خود کنند.

بنابراین شاید این حوزه برای رابین چندان جذابیتی نداشته باشد و بخواهد در زمینه تولید تلفن های پرچمدار مستقیما وارد رقابت با اپل شود. گوگل هم قبلا علاقه خود نسبت به ساخت تلفن های مخصوص خود با تولیدکنندگان چیپ ها و دیگر همکارانش را اعلام کرده بود.

رابین، مارس سال 2013، بخش اندروید گوگل را ترک کرد و مدیریت آن را به ساندار پیچای (مدیرعامل کنونی گوگل) سپرد. وی در نوامبر سال 2014، پس از نظارت بر فعالیت استارتاپ های رباتیک تازه خریداری شده توسط گوگل، همانند Boston Dynamics، این شرکت را به طور کامل ترک گفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    به نظرم اگه قیمتش خوب باشه موفق میشه چون بهتر از هر شرکتی به نواقص اندروید تسلط داره(نا سلامتی طراحشه) و باید رابط کاربری خوبی داشته باشه.

  • Amir
    Amir | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    اگه یه گوشی خوب با سخت افزار قوی و طراحی خوب باشه صد در صد موفق میشه چیزی که الآن واقعا کمبودش احساس میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی