ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارتنر و IDC: تقاضا برای کامپیوترهای شخصی به کمترین حد خود در تاریخ رسیده است

ویندوز ۱۰ سیستم عاملی بسیار عالی و محبوب است اما این موضوع باعث نشده تا سقوط علاقه کاربران به کامپیوترهای شخصی سرعتی کمتر به خود گیرد. یکی از معتبرترین موسسه های تحقیقاتی به نام IDC، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

ویندوز ۱۰ سیستم عاملی بسیار عالی و محبوب است اما این موضوع باعث نشده تا سقوط علاقه کاربران به کامپیوترهای شخصی سرعتی کمتر به خود گیرد.

یکی از معتبرترین موسسه های تحقیقاتی به نام IDC، روز گشته آمارهای تازه خود را ارائه داد و بیان نمود که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵، فروش کامپیوترهای شخصی با ۱۰.۶ درصد کاهش مواجه بوده است.

همین موضوع به منزله آن است که عرضه این محصولات در نسبت سال به سال، با کمترین میزان تقاضا در تاریخ وجودی همین دستگاه ها همراه شده. در این میان البته آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر، کمی امیدوار کننده تر بوده و از کاهش ۸.۳ درصدی تقاضا برای کامپیوترهای شخصی در دوره یاد شده خبر می دهد.

دو موسسه معتبر تحقیقاتی خبر می دهند که با وجود فصل تعطیلات، ویندوز ۱۰ و پردازنده های اسکای لیک، باز هم میزان فروش کامپیوترهای شخصی [ویندوزی] پایین تر از ۳۰۰ میلیون واحد بوده است.

در این میان موسسه IDC به برخی مشکلات که باعث این کاهش تقاضا شده اند نیز اشاره کرده است. این سازمان می گوید که بازار رقابتی در میان تبلت و تلفن های هوشمند،‌ منجر به کاهش علاقه به کامپیوترهای شخصی شده است. این شرکت حتی ویندوز ۱۰ را هم تا حدی مقصر می داند چرا که کامپیوترهای قدیمی به خوبی می توانند از این پلتفرم نرم افزاری استفاده کنند. IDC می گوید کاربری که در سال ۲۰۱۴ یک کامپیوتر شخصی خریده، دلیلی ندیده در سال ۲۰۱۵ دستگاه خود را بروز رسانی کند.

در حالی که موسسه های گارتنر و IDC هر دو عقیده دارند که بازار این محصولات در سال ۲۰۱۵ با کاهش مواجه بوده، اما هر دو نیز باور دارند که این دستگاه ها در سال ۲۰۱۶ دوباره خریدار پیدا خواهند کرد و دلیل این موضوع نیز، پذیرش ویندوز ۱۰ از سوی کاربران جدید و افرادی که مدتی است کامپیوترهای خود را بروز رسانی نکرده اند است.

IDC می نویسد: «ما همچنان باور داریم در سال ۲۰۱۶ تعداد زیادی از کاربران، کامپیوترهای شخصی جدید خریداری خواهند کرد چرا که در این سال، محصولات جذاب با قیمت مناسبی عرضه خواهد شد. انتظار می رود که ویندوز ۱۰ نیز با سرعت بیشتری از سوی کاربران پذیرفته شود و این اتفاقات به احتمال زیاد در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ رخ خواهند داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sadegh
    sadegh | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    منظور از کامپیوتر چیه!؟
    به PCهای رو میزی میگن، یا لپتاپ‌ها و یا هیبریدی هایی مثل سرفس؟

  • حامد
    حامد | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    2014 چیه بنده خدا. این خارجیا چی فک می کنن؟ من الان رو سیستمی دارم ویندوز 10 کار می کنم که سی پی یوش مال سال 2009 بوده!

    • RLET
      RLET | ۲۴ دی ۱۳۹۴

      2009 چیه؟ من روی سیستمم اوبونتو 15.10 دارم. سی پی یو و گرافیکش مال 2004 بوده. هاردش برا 2005.

مطالب پیشنهادی