ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید در بسیاری از مناطق جهان در حال تصاحب سهم بازار iOS است

در حالیکه اپل برای اولین بار از نزولی شدن نرخ رشد فروش آیفون خبر داده، حالا موسسات تحلیلی-آماری در بررسی های تازه ی خود می گویند اوضاع برای برند ساکن کوپرتینو در حال سخت تر شدن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

در حالیکه اپل برای اولین بار از نزولی شدن نرخ رشد فروش آیفون خبر داده، حالا موسسات تحلیلی-آماری در بررسی های تازه ی خود می گویند اوضاع برای برند ساکن کوپرتینو در حال سخت تر شدن بوده و اندروید مشغول تصاحب سهم بیشتری از بازارهای جهانی است.

بر همین اساس و مطابق آمارهایی که از جانب موسسه «Kantar Worldpanel ComTech» منتشر شده، طی سه ماهه اول ۲۰۱۶ اندروید در بازارهای ایالات متحده، اروپا و چین رشد مقبولی داشته و در سوی مقابل iOS بخشی از سهام خود را به پلتفرم موبایلی گوگل واگذار کرده است.

در آمار مذکور آمده که در ۵ بازار مهم تر اروپا (انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا) سهم بازار اندروید با ۷.۱ درصد رشد نسبت به بازه ی زمانی مشابه سال گذشته به ۷۵.۶ درصد رسیده است. ضمناً این سیستم عامل با ۷.۳ درصد ترقی در آمریکا نیز ۶۵.۵ درصد از بازار این کشور را در اختیار خود گرفته. پلتفرم مورد بحث در چین نیز رشد سالانه ای ۶ درصدی داشته و حالا ۷۷ درصد بازار این منطقه را مالک شده است.

این آمار و ارقام نشان می دهند که محبوبیت اپل و اسمارت فون هایش به دلیل تنوع بالای موبایل های اندرویدی کاهش یافته و ضمناً آنها بازار دستگاه های میان رده و حتی اقتصادی را نیز تا حد زیادی به پلتفرم رقیب خود واگذار کرده اند.

«Lauren Guenveur»، یکی از تحلیل گران برجسته ی موسسه Kantar، می گوید: «این بیشترین رشد اندروید در دو سال اخیر و در سرزمین های حائز اهمیت تر بوده است. نکته ی جالب تر اینکه پیشرفت حاصله مختص به یک نام نیست و برندهای متنوعی در رقم خوردن اش دخالت داشته اند.»

Guenveur در ادامه می افزاید: «برای مثال گلکسی اس ۷ در بازار ایالات متحده با استقبالی فوق العاده رو به رو شده و ۴.۲ درصد از فروش سه ماهه منتهی به ماه مارس سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده و البته به واسطه ی عرضه این دیوایس از قیمت گلکسی اس ۶ نیز کاسته شده که همین امر منجر به بالا رفتن تقاضا برای آن گشته.»

به این ترتیب اکنون همه ی نگاه ها به آیفون SE خیره شده، محصولی که قیمتی پایین تر نسبت به دیگر دستگاه های اپل دارد و تحلیل گران منتظر هستند تا ببیند این اسمارت فون قادر خواهد بود تغییری در معادلات پدید آورد یا خیر.

تحلیل گر موسسه Kantar باور دارد آخرین موبایل تولیدی اهالی کوپرتینو می تواند اوضاع را برای برند اول جهان بهبود دهد، اما رخ دادن این اتفاق بستگی به عوامل مختلفی از جمله میزان فروش این دستگاه در چین دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی