ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چینی های شجاع؛ معرفی خودروهای GAC در نمایشگاه دیترویت

جی ای سی (GAC) یکی از خودروسازان چینی است که در سال 1997 توسط دولت این کشور تاسیس شده و تحت برندهای Trumpchi، Gonow ، Changfeng Motor و GAC Bus به تولید انواع خودروهای سواری، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

جی ای سی (GAC) یکی از خودروسازان چینی است که در سال 1997 توسط دولت این کشور تاسیس شده و تحت برندهای Trumpchi، Gonow ، Changfeng Motor و GAC Bus به تولید انواع خودروهای سواری، شاسی بلند و تجاری مشغول است.

gac-trumpchi-gs5-02

این کمپانی چند سالی است که برای ورود به بازار خودروی آمریکا زمینه سازی می کند. به همین جهت امسال نیز برای سومین بار با سه نماینده در نمایشگاه دیترویت حاضر شده است که شامل یک شاسی بلند، یک کانسپت هیبریدی و یک کانسپت الکتریکی شهری می شود.

شاسی بلند GS7 یکی از این نمایندگان است که از طراحی خاصی برخوردار بوده و اندازه ای مشابه فولکس واگن توارگ دارد.

01-2018-gac-gs7-detroit-102-2018-gac-gs7-detroit-1

نمای جلویی این خودرو به نظر می رسد از ترکیب چراغ ها و جلوپنجره محصولات چند شرکت مختلف حاصل شده است. به هر حال یک مشتری آمریکایی نباید مشکل چندانی با طراحی ظاهری GS7 داشته باشد.

06-2018-gac-gs7-detroit-105-2018-gac-gs7-detroit-107-2018-gac-gs7-detroit-1

برای به حرکت درآوردن این شاسی بلند پنج نفره، یک موتور 2 لیتری توربو در نظر گرفته شده و ظاهرا همین امسال فروش آن در چین آغاز خواهد شد.

یکی از کانسپت هایی که GAC در دیترویت به نمایش گذاشته، EnSpirit نام دارد. این کانسپت همانند ب ام و X4، یک کراس اوور کوپه بوده و به پیشرانه ای هیبریدی مجهز شده است.

01-gac-enspirit-concept-detroit-102-gac-enspirit-concept-detroit-1

سقف این خودروی مفهومی از جنس پارچه ساخته شده که در صورت باز کردن آن با یک کراس اوور کوپه کانورتیبل مواجه می شویم!

04-gac-enspirit-concept-detroit-1

نکته جالب توجه اینکه در داخل کابین و بین صندلی های عقب یک درخت مینیاتوری کاشته شده که احتمالا ایده ای برای اشاره به سبز بودن خودرو است. GAC تاکید ویژه ای بر روی قابلیت های ارتباطی کانسپت EnSpirit دارد.

14-gac-enspirit-concept-detroit-115-gac-enspirit-concept-detroit-1

سومین و زیباترین نماینده GAC در نمایشگاه دیترویت امسال یک کانسپت کوچک الکتریکی است. این خودرو با نام GE3 معرفی شده و به قدری طراحی پخته و جذابی دارد که اصلا به نظر نمی رسد ساخت کشور چین باشد.

03-2018-gac-ge3-detroit-104-2018-gac-ge3-detroit-1

این اتومبیل ترکیبی از یک کراس اوور و هاچ بک تلقی شده و با پیشرانه کاملا الکتریکی خود می تواند تا 200 مایل مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که برای یک خودروی چینی رقم بسیار مناسبی است.

05-2018-gac-ge3-detroit-1

خودروسازان چینی سخت در تکاپو هستند تا پس از حضوری بسیار پر رنگ در بازار خودروی کشورهای در حال توسعه، در کشورهای پیشرفته نیز جای پایی برای خود باز کنند. GAC یکی از این کمپانی هاست که با معرفی اتومبیل های خود در یکی از معتبرترین نمایشگاه های خودرویی جهان، سعی دارد نامش را بر سر زبان ها انداخته و مشتریان آمریکایی را برای پذیرش راحت تر محصولات خود آماده تر کند.

gac-gs7

طبق گفته های ژانگ فن (Zhang Fan) معاون ارشد بخش طراحی GAC، احتمالا از سال 2018 این کمپانی با محصولات خود وارد خاک آمریکا خواهد شد. البته قبل از ورود به بازار آمریکا، این شرکت باید فکری به حال شبکه فروش و استانداردهای سختگیرانه در زمینه هایی مثل ایمنی، آلایندگی و میزان مصرف سوخت بکند.

05-gac-enspirit-concept-detroit-1

GAC اگر چه در آمریکا تاکنون کاملا بی نام و نشان بوده، اما در سرزمین مادری جزو محبوب ترین برندها است و در سال گذشته توانست حدود 380,000 دستگاه خودرو به مشتریان تحویل دهد. این شرکت با خودروسازان معتبر و شناخته شده ای مثل هوندا، تویوتا و گروه فیات-کرایسلر نیز همکاری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arman1377
    Arman1377 | ۲۴ دی ۱۳۹۵

    طراحان چینی منو یاد دوره راهنمایی میندازه که کاغذ میزاشتم رو طرح کتاب و روشو با مداد پررنگ میکردم !

  • Mi Amir
    Mi Amir | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    ترامپ بیاد همه اینا رو جمع میکنه
    ولی ای کاش اینارو به ایران میدادن تا لیفان و ...

  • بهنام
    بهنام | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    نمیدونم چرا هرچی مغاله میبینیم در مورد خودرو های چینی،نگارنده سعی میکنه که اونارو شبیه به دیگر خودرو های کمپانیای معتبر جلوه بده! البته منکر این نمیشم که بعضا کپی برداری میکنن چینی ها به خصوص در گذشته اما واقعا دیگه اینطور نیست

مطالب پیشنهادی