ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برای آنکه جذاب ترین GIF ها را بسازید

نمی دانیم اگر GIF ها نبودند واقعا باید در تلگرام و بقیه اپ های پیام رسان چه کار می کردیم. این تصاویر متحرک دوست داشتنی این روزها به زبان دوم ما در جهان مجازی تبدیل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

نمی دانیم اگر GIF ها نبودند واقعا باید در تلگرام و بقیه اپ های پیام رسان چه کار می کردیم. این تصاویر متحرک دوست داشتنی این روزها به زبان دوم ما در جهان مجازی تبدیل شده اند؛ یک مدیای جذاب که احساسات مان را با آن ها منتقل می کنیم. تصاویری که خلاقیت در ساخت آن ها حد و مرز ندارد و تقریبا می توانند هر چیزی را به تصویر بکشند.

خوشبختانه ابزاری که از پس ساخت تصاویر GIF بر می آیند کم نیستند. حتم داریم که حداقل یک بار با نمونه های مشهوری مثل GIPHY CAM و Gif Me کار کرده اید یا همین حالا این دو را در بین اپلیکیشن های موبایل و تبلت تان دارید. اما شاید بد نباشد که نیم نگاهی به اپ های GIF ساز کمتر شناخته شده تر هم داشته باشید.

در  جعبه ابزار این هفته هفت اپلیکیشن ساخت GIF را به شما معرفی می کنیم که هر کدام با سبک و سیاقی متفاوت، شما را برای ساخت این تصاویر جذاب انیمیشنی کمک می کنند.

GIF Studio

بهترین قابلیت: ساخت کلاژ از تصاویر متحرک

یکی از قدیمی ترین اپلیکیشن های ساخت گیف اندروید که هنوز هم با قدرت به کارش ادامه می دهد. GIF Studio ابزار کاملی در اختیارتان قرار داده تا با تسلط کامل گیف هایتان را بسازید.

انواع استیکر، افکت و نوشته چیزهایی هستند که می توانید به عکس ها یا ویدیوهایتان اضافه کنید و از آن ها گیف بسازید. اما نکته ای که GIF Studio را به اپلیکیشن منحصر به فردی تبدیل کرده ساخت کلاژهای گیف از ویدیوهاست.

به لطف این قابلیت می توانید چندین گیف را با هم ترکیب کرده و از آن ها یک کلاژ بسازید. نکته خوب این که تنظیمات کامل هر گیف هم به دست خودتان سپرده شده. هم می توانید زمان پخش شان را کم و زیاد کنید و هم ابعاد و رنگ و سرعت شان را تغییر بدهید تا نتیجه دقیقا همان چیزی باشد که در ذهن مجسم کرده اید.

اگر برای ساخت گیف به دنبال یک ویرایشگر حرفه ای می گردید، GIF Studio در اندروید گزینه ایده آل شماست.

دانلود از گوگل پلی 

Motion Stills

بهترین قابلیت: ساخت گیف های لوپ دار 

اپلیکیشن گیف ساز گوگل هم یکی از بهترین برنامه هایی است که به کمکش می توان تصاویر متحرک ساخت. تخصص اصلی موشن استیلز ساخت گیف هایی است که لوپ دارند؛ یعنی یک حرکت به طور بی پایان در آن ها انجام می شود.

با گیف های لوپ دار می توانید کارهای شگفت انگیزی انجام دهید. مثلا گیفی از یک ساعت دیواری بسازید که پاندولش همیشه حرکت می کند یا قلبی که هیچ وقت از تپش نمی افتد. موشن استیلز می تواند با فیلمبرداری یک صحنه آن را به سبک و سیاق اپلیکیشن بومرنگ به یک گیف زیبا و جذاب تبدیل کند.

البته حالت دیگری هم در موشن استیلز وجود دارد که با آن می توانید ویدیوهای صحنه آهسته بسازید. متأسفانه عملکرد این بخش به خوبی ساخت گیف های لوپ دار نیست و هنوز اپلیکیشن های دیگری هستند که این کار را بهتر انجام می دهند. شاید به خاطر همین مشکل بوده که امتیازات موشن استیلز در حد و اندازه نام بزرگ گوگل نیستند. اما امید می رود که به مرور زمان و با ارائه آپدیت های مستمر شاهد حل شدن مشکلات ریز و درشت اپلیکیشن باشیم.

مزیت بزرگ موشن استیلز این است که کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای بابت ارائه امکاناتش به شما تحمیل نمی کند.

دانلود از اپ استور - دانلود از گوگل پلی 

Pixel Animator: GIF Maker

بهترین قابلیت: ساخت آواتارهای کارتونی متحرک 

گیمرها مطمئنا این اپلیکیشن را دوست خواهند داشت. Pixel Animator امکانی فراهم کرده که بتوانید کاراکترهای جذاب پیکسلی بسازید؛ درست مثل همان کاراکترهایی که در دوران کنسول های 16 و 32-بیتی بهترین و زیباترین خاطرات کودکی مان را رقم زدند.

پیکسل انیماتور در اصل برای پیکسل آرتیست ها و طراحی های پیکسلی طراحی شده ولی قابلیت جان دادن و تحرک بخشیدن به تصاویر را هم در خود دارد. اپلیکیشن دو نسخه رایگان و پولی دارد که نسخه اول فقط به شما اجازه می دهد که گیف هایی با نهایتا 15 فریم بسازید.

اگر بیشتر از این می خواهید لازم است که نسخه کامل اپلیکیشن را خریداری کنید. خوشبختانه کار با اپلیکیشن به خاطر مبنای کارش که تغییر دادن و پشت سر هم گذاشتن فریم هاست بسیار آسان است و ده دقیقه کافیست که کاملا به آن مسلط شوید.

اگر دوست دارید که گیف های پیکسلی مختص خودتان را داشته باشید، شک نکنید که پیکسل انیماتور با امکانات کامل و حرفه ایش مطمئنا به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن هایتان تبدیل می شود.

دانلود از گوگل پلی 

 Camera MX - Photo, Video, GIF

بهترین قابلیت: ساخت عکس های متحرک و زنده 

Camera MX فراتر از یک گیف ساز معمولیست. این ویرایشگر عکس حرفه ای برای کارهایی مثل تنظیمات روشنایی و کادر و شفافیت تصاویر طراحی شده، و قابلیت های جالبی مثل شات های زنده و ماشین زمان برای برگشتن به چند ثانیه قبل از فشردن دکمه شاتر را به کاربر ارائه می کند.

اما تبدیل ویدیو به گیف هم جزو وظایفی است که آن را به نحو احسن انجام می دهد. Camera MX به غیر از این کار می تواند با گرفتن عکس های پشت سر هم از یک منظره آن را برایتان به یک گیف متحرک تبدیل کند. بسته به این که بخواهید تصویر گیف تان چقدر نرم و روان باشد، می توانید بین این دو حالت یکی را انتخاب کنید.

شات های زنده اپلیکیشن (به سبک Live Photos آیفون) هم پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به تصاویر گیف دارند که می توانید از آن ها برای ثبت لحظات کوتاه و زیبا بهره بگیرید. خوشبختانه Camera MX رایگان است هر چند برای باز کردن بعضی افکت ها شاید لازم باشد که کمی دست به جیب بشوید.

دانلود از گوگل پلی 

GIFX

بهترین قابلیت: اضافه کردن گیف های انیمیشنی به عکس های ثابت 

دوست دارید که به عکس های مرده و بی حرکت کمی جنب و جوش و هیجان تزریق کنید؟ اگر از iOS استفاده می کنید خبر خوبی برایتان داریم: اپلیکیشن رایگان GIFX این کار را به بهترین شکل برایتان انجام می دهد.

وظیفه اصلی GIFX ساخت تصاویر گیف نیست، بلکه در اصل برای این طراحی شده که بتوانید گیف ها را همراه با موزیک به عکس ها و ویدیوهایتان اضافه کنید. ترکیب این ها می تواند نتیجه فوق العاده جالبی داشته باشد.

روند کار این گونه است که می توانید با بارگذاری یک عکس یا ویدیو، تصاویر گیف وبسایت Giphy.com یا گیف های خودتان را به پس زمینه یا گوشه ای از کادر عکس و ویدیو اضافه کنید. برای هر کدام هم تنظیمات کاملی در اختیارتان قرار گرفته که به درستی روی عکس های شما بنشینند.

برای آنکه گیف ها کاملا با پس زمینه عکس و ویدیوهای شما جفت و جور بشوند، اپلیکیشن انواع قالب یا به قول خودش «ماسک» را به شما ارائه می کند تا حتی کنترل کادر گیف هم به دست خودتان باشد. توجه داشته باشید که برای استفاده از تمام امکانات اپلیکیشن شاید لازم باشد که بابت ارتقاء به نسخه حرفه ای 5 دلار به توسعه دهندگانش پرداخت کنید.

دانلود از اپ استور

Slowmographer

بهترین قابلیت: ساخت گیف های ۳ ثانیه ای صحنه آهسته 

اگر موشن استیلز در ساخت گیف های صحنه آهسته نظرتان را جلب نکرد، Slowmographer قطعا می تواند. با نصب این اپلیکیشن خوب iOS ساخت و اشتراک گذاری گیف های صحنه آهسته به آسانی آب خوردن می شود.

محصول تیم Mo Flux با گرفتن فیلم های 240 و 120 فریم بر ثانیه می تواند از آن ها گیف های صحنه آهسته فوق العاده نرم و روان و با کیفیت بسازد. بعد از فیلمبرداری می توانید به تصویری که شکار کرده اید انواع فیلترها را اضافه کنید حتی از آن ها لوپ بسازید.

اپلیکیشن به لطف هوش مصنوعی می تواند نورهای اضافه و بازتاب درخشان اشیاء در کادر را بگیرد، و با پشتیبانی از حالت Burst Mode زنجیره ای از عکس ها را به گیف تبدیل کند.

شبکه اجتماعی کوچک Slowmographer هم یکی از جذابیت های این برنامه است. اینجا می توانید به تماشای گیف های صحنه آهسته دیگر کاربران اپلیکیشن بنشینید و از طرح های خلاقانه شان الگوبرداری کنید.

دانلود از اپ استور 

Jellify

بهترین قابلیت: متحرک کردن بخش های دلخواه از تصاویر 

هدف Jellify بیشتر سرگرم کردن مخاطب بوده تا ارائه یک ویرایشگر گیف حرفه ای، بنابراین قبل از دانلود آن خیلی انتظارات تان را بالا نبرید. تمام کاری که Jellify انجام می دهد کش دادن به بخش های مختلف عکس های شماست.

روش کار به این شکل است که اول یا باید عکسی بگیرید یا این که عکس آماده ای را در محیط اپ بارگذاری کنید. حالا کافیست انگشت تان را روی عکس گذاشته و آن را به دور و اطراف بکشید. Jellify به لطف هوش مصنوعی حرکت انگشت شما روی تصویر را تشخیص می دهد.

با تعیین نقاط متحرک روی عکس، حالا می توانید موبایل تان را تکان بدهید تا شاهد جان گرفتن عکس ثابت خود باشید. خوشبختانه این تصاویر متحرک به غیر از این که درون خود اپلیکیشن باز می شوند، به صورت گیف هم قابل اشتراک گذاری هستند.

این که لبخند مونالیزا را به پوزخند تبدیل کنید یا نیش تا بناگوش باز شده افراد حاضر در یک عکس را به طور کامل ببندید تفریح فوق العاده ای است که حسابی حالتان را سر جایش می آورد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا Jellify رایگان را دانلود کنید.

دانلود از گوگل پلی

شما چه اپلیکیشن های دیگری می شناسید که GIF های جذاب و خلاقانه تولید می کنند؟ حتما آن ها را با ما و خوانندگان دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی