ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین آمار توزیع اندروید و سهم 12 درصدی اوریو

گوگل هر ماه میزان توزیع نسخه های متفاوت اندروید بین کاربران را منتشر می کند. البته آمار ماه ژوئن ارائه نشد. حالا آمار ماه ژوئیه خبر از دستیابی اوریو (نسخه 8) به سهمی 12.1 درصدی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۴

گوگل هر ماه میزان توزیع نسخه های متفاوت اندروید بین کاربران را منتشر می کند. البته آمار ماه ژوئن ارائه نشد. حالا آمار ماه ژوئیه خبر از دستیابی اوریو (نسخه 8) به سهمی 12.1 درصدی دارد.

در این آمارها که از دوره ای 7 روزه منتهی به 23 ژوئیه جمع آوری شده، هر نسخه ای که کمتر از 0.1 درصد سهم داشته، ذکر نشده. بر این اساس اندروید نوقا (نسخه 7) در مجموع سهمی 30.8 درصدی را به خود اختصاص داده و از این حیث در جایگاه اول ایستاده است.

آمار توزیع اندروید

همچنین هنوز 20.4 درصد از دستگاه های مبتنی بر اندروید نسخه قدیمی لالی پاپ را نصب دارند. نکته دیگری که در این بین به چشم می خورد، سهم بهتر آخرین نسخه لحاظ شده در جدول، نسبت به نمونه مشابه در دوره یک سال پیش است. در حالی که سال گذشته در همین موقع اندروید نوقا سهمی 11.7 درصدی داشت، امسال اوریو سهمی 12.1 درصدی را به خود تخصیص داده است.

متأسفانه ظاهراً بسیار زود است که شاهد تأثیرات ارائه سریع به روز رسانی ها به واسطه پروژه Treble باشیم. این پروژه که با اندروید اوریو عرضه شد به دلیل تغییرات عمده ای در معماری فریم ورک سیستم عامل ممکن شده و هدف آن ارائه سریعتر بروزرسانی ها به تولیدکنندگان و در نهایت عرضه آنها به کاربران است.

انتظار می رود در ماه ژوئیه سال بعد، شاهد سهم بیشتر اندروید P در مقایسه با سهم 12.1 درصدی فعلی اوریو باشیم.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی بتای عمومی اندروید P توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    باورم نمیشد هواوی انقدر توی اپدیت دادن پیشرو باشه چند روز پیش برای نوا 2 پلاس اندروید 8 اومد اپدیت کردم قبلا سامسونگ داشتم برای پرچمداراش اپدیت نمیداد چه برسه به میان رده ها

مطالب پیشنهادی