ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت احتمالی پژو 301 با 60 درصد داخلی سازی؛ وقتی یک محصول اقتصادی هم قیمت خودروهای لوکس می شود

درست یک سال قبل بود که مدیران صنعت خودرو از برنامه خود برای مونتاژ پژو 301 در کشور خبر دادند، حالا اما ظاهرا این وعده با تاخیری چند ماهه در حال عملی شدن است و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

درست یک سال قبل بود که مدیران صنعت خودرو از برنامه خود برای مونتاژ پژو 301 در کشور خبر دادند، حالا اما ظاهرا این وعده با تاخیری چند ماهه در حال عملی شدن است و براساس اخباری که اخیرا از سوی ایران خودرو منتشر شده است، نخستین خودرو پژو 301، محصول جدید ایکاپ با همکاری شرکت ساپکو و سازندگان و با بیش از 60 درصد داخلی سازی، تولید شده که این امر افتخاری برای صنعت و اقتصاد کشور است.
محمدرضا معتمد مدیر عامل شرکت ایکاپ (شرکت مشترک پژو و ایران خودرو) با بیان این مطلب گفت: این میزان ساخت داخلی سازی محصول بالاتر از الزامات تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

پژو 301

پژو 301 در کلاس ابعادی C است و با کابینی که اندکی از پژو 206 صندوق دار بزرگتر است که یک خودروی خانوادگی جمع و جور و اقتصادی محسوب می ‌شود. موتور EC5 این خودرو با قدرت 114 اسب بخار در کنار گیربکس 6 سرعته AT6 نیز تفاوت بسیار بزرگی با خانواده پژو 206 ندارد هرچند که افزایش دو دنده در گیربکس و بهبود اندک قدرت موتور می تواند تا حدی محسوس باشد و باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شود.

پژو 301 داراى امکاناتى نظیر، دارای کیسه‌ های هوای جانبی و جلویی و پرده ‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌ های برقی، سیستم سانروف، سنسور پارک عقب و سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) / سیستم START/STOP است.این محصول با توجه به استاندارد آلایندگی یورو 6 است.
وی با اشاره به این که سازندگان داخلی در حال حاضر تولید آزمایشی قطعات را آغاز کرده اند، افزود : امیدواریم طبق برنامه بتوانیم مجوزهای قانونی خود را تا پیش از پایان امسال دریافت کرده و تولید انبوه خودرو 301 را تا قبل از شهریور ماه سال آینده آغاز کنیم.

معتمد تاکید کرد: شرکت ایکاپ در حال انجام تعهدات خود در قبال مشتریان ثبت نامی خودروهای 2008 است و وضعیت خدمات پس از فروش این  خودرو در شریط فعلی خوب ارزیابی می شود.
ایران خودرو هنوز از جزییات مربوط به قیمت گذاری این خودرو به شکل رسمی صحبتی نکرده است اما با توجه به دوبرابر شدن قیمت تمامی خودروها در پی افزایش قیمت ارز و وعده اولیه حدود 80 میلیون تومانی، می توان حدس زد که پژو 301 با شرایط امروز، چیزی در حدود 150 الی 160 میلیون تومان ارزش گذاری شود. هرچند باید تا شهریور سال آینده صبر کرد و دید که سری اولیه این خودروها در آن زمان با چه قیمتی به دست مشتریان خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی