ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوما با کفش هوشمند پوما PI به مصاف نایکی می‌رود [تماشا کنید]

بعد از معرفی کفش هوشمند Adapt BB کمپانی نایکی، پوما نیز کفش هوشمند جدید خود با نام PI را رونمایی کرده است. مانند نایکی، پوما هم اپکلیکیشن مخصوصی را برای این کفش توسعه داده تا ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

بعد از معرفی کفش هوشمند Adapt BB کمپانی نایکی، پوما نیز کفش هوشمند جدید خود با نام PI را رونمایی کرده است.

مانند نایکی، پوما هم اپکلیکیشن مخصوصی را برای این کفش توسعه داده تا دیگر زحمت بستن بند را به خودتان ندهید. این اپلیکیشن به یک میکروموتور که در داخل کفش وجود دارد متصل می‌شود تا شما بتوانید میزان سفت شدن بند خود را مشخص کنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید این کار را با استفاده از اپل واچ خود هم انجام دهید.

جدا از تمامی این موارد، یک پد لمسی هم روی خود کفش وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید درجات مختلفی از سفت شدن بندها را تنظیم کنید. کفش هوشمند PI از یک تکنولوژی پیشرفته دیگری هم بهره می‌برد که با استفاده از سنجش شکل پای شما، بهترین درجه سفتی بندها را مشخص می‌شود تا کفش به بهترین شکل ممکن در پای شما قرار بگیرد.

این کفش به یک شارژر بدون سیم مجهز است که کار شارژ باتری کفش را انجام می‌دهد. در ضمن در صورت تمام شدن باتری، شما به راحتی می‌توانید آن را جایگزین کنید. نکته مهم در رابطه با کفش هوشمند پوما به قیمت ۳۲۰ دلاری آن برمی‌گردد که ۲۰ دلار نسبت به مدل Adapt BB نایکی ارزان‌تر است. البته کفش نایکی از ماه جاری میلادی در دسترس خریداران خواهد بود اما شما برای پوشیدن PI باید ۱۲ ماه بیشتر منتظر بمانید.

لازم به ذکر است که PI اولین تجربه پوما در ساخت کفش‌های هوشمند محسوب نمی‌شود و این کمپانی پیش از این و طی سال 2016 هم کفش‌های AutoDesk را عرضه کرده بود.

طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای عرضه گسترده کفش‌های هوشمند صورت گرفته اما اکثر آن‌ها به خاطر قیمت بالای این محصولات با شکست روبرو شده‌اند. در انتها باید منتظر ماند و دید که آیا مسئله کاهش قیمتی که در مدل‌هایی مانند پوما PI و نایکی Adapt BB شاهدش هستیم، تغییری را در این مسئله ایجاد خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی