ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چالش زیر ساختی طرح زوج و فرد تهران؛ پلیس از اعمال جرایم رانندگی منصرف شده است

از ابتدای سال جاری و پس از حواشی فراوان اجرای طرح جدید ترافیک در تهران تغییراتی داشت، که از جمله آن می توان به حذف مجوزهای سالانه، هفتگی و ماهانه رایگان اشاره کرد. در طرح ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

از ابتدای سال جاری و پس از حواشی فراوان اجرای طرح جدید ترافیک در تهران تغییراتی داشت، که از جمله آن می توان به حذف مجوزهای سالانه، هفتگی و ماهانه رایگان اشاره کرد. در طرح ترافیک ٩٧ مقرر شد که افرادی که مجوزهای مدت دار دریافت کرده اند، منوط به پرداخت هزینه ورود به طرح ترافیک، وارد طرح شوند.
این طرح برای اجرای صحیح ملزوماتی دارد که یکی از این ملزومات هماهنگی پلیس راهور با معاونت ترافیک است. به این معنا که پلیس راهور با اقدامات بازدارنده، مانند جریمه خودروهایی که فاقد مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک هستند، به اجرای درست این طرح کمک شایسته کند.
اما در حال حاضر خودروهای دارای مجوز سالیانه طرح ترافیک توسط پلیس جریمه نمی شوند، که همین امر بازدارندگی طرح ترافیک را از بین برده و موجب شده تا عملا طرح ترافیک سالانه برای این افراد رایگان باشد. همین موضوع فلسفه تغییرات طرح ترافیک ٩٧ را زیر سوال برده است.

رئیس پلیس پایتخت به تازگی به اظهارات مطرح شده از سوی معاون شهردار تهران که در همین راستا می باشد و به جریمه نشدن خودروها به دلیل ورود غیرمجاز به طرح ترافیک و زوج و فرد در ۹ ماهه امسال اشاره دارد واکنش نشان داد.
سردار حسین رحیمی درباره ادعای محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، مبنی بر جریمه نشدن افرادی که به طور غیر قانونی از ابتدای سال تا دی ماه وارد طرح ترافیک و زوج و فرد شده‌اند گفت: با توجه به بروز مشکلات زیرساختی و نرم‌افزاری در بحث طرح ترافیک و زوج و فرد، یکسری اقداماتی را انجام ندادیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تقریباً پوشه بزرگی از اشتباهاتی که این سامانه داشت، به طور مفصل تهیه و در اختیار معاون ترافیک شهردار تهران قرار گرفت که مردم به ناحق جریمه نشود.
وی با بیان اینکه جمع زیادی از افراد به ناحق جریمه می‌شدند، متذکر شد: این موضوع منطقی نبود و تا زمانی که این زیرساخت درست نشود، نمی‌توانیم مردم را بی دلیل اعمال قانون کنیم و پاسخ مردم را بدهیم.طرح ترافیکرحیمی با بیان اینکه لیستی از اشتباهاتی که این سامانه داشت را تهیه کرده و خدمت معاون شهردار تهران ارائه کردیم گفت: تاکید پلیس بر این است که مردم به ناحق جریمه نشوند. اطلاعاتی به دست ما می‌رسید که ما می‌دیدیم جریمه مردم منطقی نیست و به همین دلیل تاکید کردیم تا زمانی که زیرساخت‌ها درست نشود نمی‌توانیم مردم را بدون دلیل جریمه کنیم.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه افرادی که تخلف کرده‌اند جریمه شده‌اند و این‌طور نیست که هیچ فردی جریمه نشده باشد گفت: یک تعداد هم به دلیل نقصی که در سیستم نصب شده روی دوربین‌ها وجود داشت جریمه نشدند. همانطور که می‌دانید طبق قانون باید حتماً یک افسر پلیس که آموزش‌های لازم را دیده است بر جریمه‌های الکترونیکی نظارت کند و در همین راستا نیز حدود ۷۰ نفر از همکاران من بر جریمه‌های ثبت شده با دوربین نظارت می‌کنند.

این موارد در حالی مطرح می شود که طی روزهای اخیر اجرای طرح زوج و فرد تهران از اساس زیر سوال رفته است و بازهم پیشنهاد عجیب و غریبی برای تغییر این طرح در سال 98 مطرح شده است که از محدودیت تردد دائمی در طرح (پرداخت هزینه برای ورود به طرح در اکثر روزهای سال) تا تقسیم بندی خودروها به سه گروه را شامل می شود.

با این اوصاف سرنوشت طرح زوج و فرد برای سال 98 کاملا نامشخص به نظر می رسد و محتمل است که در سال 98 شاهد مطرح شدن ایده های تازه با زیرساختی نامشخص برای حل مشکلات ترافیکی پایتخت باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • solomon gholampour
    solomon gholampour | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    چه عزا باشه چه عروسی ، مرغو سر میبرند، همه اینا واسه اینه که پول بیشتری از مردم بگیرند

  • molavy
    molavy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

    نتیجه تکرار احمقانه یک عده

مطالب پیشنهادی