ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا سال ۲۰۲۸ دوباره به ماه باز می‌گردد

ناسا یکی از برنامه‌ های آینده خود را بازگشت به ماه و ساخت پایگاه فضایی ثابت در این سیاره اعلام کرده. آخرین سفر به ماه ناسا سال ۱۹۷۲ میلادی انجام شده و از آن زمان ۴۷ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

ناسا یکی از برنامه‌ های آینده خود را بازگشت به ماه و ساخت پایگاه فضایی ثابت در این سیاره اعلام کرده. آخرین سفر به ماه ناسا سال ۱۹۷۲ میلادی انجام شده و از آن زمان ۴۷ سال می‌گذرد. حال این آژانس فضایی اعلام نموده که سال ۲۰۲۸ دوباره به ماه برمی‌گردد تا در این سیاره‌ی سکونتگاه‌های همیشگی بسازد و امکان رفت و آمد همیشگی به این قمر را فراهم کند.

بازگشت به ماه

سرپرست این آژانس فضایی «جیم بریدنستین» مدعی شده که هدف از بازگشت به ماه دوباره ناسا این است که تا سال ۲۰۲۶ یک ایستگاه فضایی به نام Gateway در مدار ماه بکار گرفته شود و تا دو سال بعد نیز یک پایگاه ثابت روی خاک این سیاره افتتاح گردد.

البته این مدیر ارشد درباره‌ی چگونگی بازگشت از ماه این نیرو‌ ها هم صحبت کرده و مدعی شده که اینبار قرار نیست آنها سریعاً بازگردند. طبق گفته‌ی او قرار است سلسله ماموریت‌ های طولانی در این زمینه طراحی شود و انسان‌ ها مرتباً به این قمر رفت و آمد کنند. همچنین بریدنستین عنوان نمود که در این زمینه روی همکاری با شرکت‌ های خصوصی حوزه هوافضا نظیر اسپیس اکس، بوئینگ و... حساب کرده است.

بازگشت به ماه

البته پیش از بازگشت انسان به ماه پس از ۵۰ سال، ناسا قرار است وسایل نقلیه بدون سرنشین زیادی در سال ۲۰۲۴ به سطح این کره منتقل کند و در حال حاضر از برگزاری مناقصه‌ای خبر داده تا شرکت‌های خصوصی فضایی در آن شرکت کنند.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ میلادی خاطر نشان نمود که می‌خواهد هر چه سریعتر ماموریت‌ های بازگشت به ماه شرکت‌ ها‌ی آمریکایی‌ انجام شود تا آنها بتوانند با ساخت یک پایگاه ثابت در این سیاره، مقدمات سفر به مریخ را فراهم کنند. به نظر می‌رسد برنامه‌ های آینده ناسا در راستای عملی کردن گفته‌ های این رئیس جمهور طراحی شده.

 

تماشا کنید: پلان؛ آیا ما واقعاً در جهان تنها هستیم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorena
    sorena | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    دروغ هاشون تمومی نداره ولی ازهمه عجیب تر این مقاومت مردم برای نفهمیدنه .چنین دروغ های بزرگیو براحتی قبول میکنن

  • mehdi_peymaei
    mehdi_peymaei | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    اینا هم مردم و اسکل کردن تازه میخان برن ماه ۸_۹ سال دیگه
    خب ما دیگه چی از عمرمون مونده مگه ، عمر خودشون چقدر مونده
    یهو بگین دلمون و خوش نکنید به این داستان دیگه?

    • mehdi_peymaei
      mehdi_peymaei | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

      الان ۳۰_۴۰ ساله دوباره میخان برگردن ماه نمیتونن
      بعد میخان برن مریخ
      خخخ

مطالب پیشنهادی