ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعرفه های واردات
تکنولوژی

اپل: تعرفه های واردات کسب و کارمان را نابود می کند

اپل به تازگی اعلام کرده که تعرفه های واردات جدید می تواند خروجی اقتصادی این شرکت را پایین بیاورد و آن را در مقایسه با رقبای بین المللی اش به خصوص همتایان چینی متحمل ضرر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اپل به تازگی اعلام کرده که تعرفه های واردات جدید می تواند خروجی اقتصادی این شرکت را پایین بیاورد و آن را در مقایسه با رقبای بین المللی اش به خصوص همتایان چینی متحمل ضرر کند.

این شرکت که به تازگی نامه ای برای رابرت لایتیزر نماینده کمیسیون تجارت آمریکا ارسال کرده مدعی شده تعرفه های پیشنهادی ترامپ که تقریبا تمامی دستگاه های اپل از جمله آیفون، مک بوک، ایرپاد و اپل واچ را تحت تاثیر قرار می دهد به کارکنان این شرکت در آمریکا لطمه میزند و توانایی آن برای مشارکت در بهبود اقتصادی آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد.

تعرفه واردات از چین

تا به امروز اپل کم یا بیش با تعرفه های دولت ترامپ کنار آمده و علیرغم وابستگی شدیدش به صنایع تولیدی چین آنها را پذیرفته بود. محصولات پر مخاطب اپل از جمله آیفون و اپل واچ از دور نخست تعرفه های واردات معاف شده بودند اما آداپتورها، شارژرها، تبلت ها و کابل های تولیدی اپل در خاک چین در نتیجه وضع تعرفه های جدید به شدت گران شدند.

ماه گذشته هم دولت ترامپ از افزایش قابل توجه تعرفه های محصولات وارداتی از چین خبر داد و روی تقریبا تمامی گروه های محصولاتی که تا پیش از این معاف بودند ۲۵ درصد تعرفه وضع کرد. به این ترتیب کالاهایی نظیر کامپیوتر، تلفن هوشمند و تلویزیون های وارداتی از خاک چین با افزایش قیمتی قابل توجه روبرو شدند و همین امر اپل را وادار کرد که این نامه را بنویسد.

تعرفه های واردات از چین

البته دیگر تولید کنندگان لپ تاپ در آمریکا نظیر دل، اچ پی، اینتل و مایکروسافت نیز نامه ای مشابه به این را برای مقامات مسئول ارسال کردند تا مخالفت خود با افزایش تعرفه های واردات را به سمع و نظر ترامپ برسانند. در نامه این شرکت ها چنین آمده است:

تعرفه ها به پیشگامان تکنولوژی آمریکا آسیب می زنند و توانایی آنها برای نوآوری و رقابت در بازارهای جهانی را محدود می کنند.

در هر حال اگر تعرفه های جدید روی محصولات چینی اعمال شوند آنگاه شرکت هایی نظیر اپل دیگر گزینه های زیادی برای خلاصی از شرایط پیش رو نخواهند داشت. برای مثال یکی از گزینه ها خارج کردن خطوط تولید این شرکت ها از چین خواهد بود که اپل هم اکنون مشغول بررسی آن است.

اپل برخی خطوط تولید خود را از چین به هند و ویتنام انتقال می دهد

روز گذشته Nikkei هم گزارش داد که اپل در حال بررسی انتقال این خطوط به دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا نظیر هند و ویتنام است. به غیر از تغییر موقعیت تولید، شرکت های آمریکایی یا باید قیمت محصولاتشان را افزایش دهند که برای مشتریانشان خبر خوبی نیست یا اینکه از حاشیه سود خود کم کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • isaac
    isaac | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    این ترامپ احمق یک تنه با این لجبازی های احمقانش داره دنیا رو نابود می کنه
    خروج از معاهده پاریس
    خروج از برجام
    اینم از تعرفه ها
    می خاد چیرو ثابت کنه ،خیلی حالیشه

مطالب پیشنهادی