ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امیدواری اسپیس ایکس به ارائه اینترنت ماهواره ای به مشتریان تا اواسط 2020

کمپانی اسپیس ایکس با موفقیت ماهواره های استارلینک خود را در مدار زمین مستقر کرده و ایلان ماسک به تازگی با استفاده از این شبکه اولین توییت خود را منتشر کرد. اما ظاهراً کاربران برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۷

کمپانی اسپیس ایکس با موفقیت ماهواره های استارلینک خود را در مدار زمین مستقر کرده و ایلان ماسک به تازگی با استفاده از این شبکه اولین توییت خود را منتشر کرد. اما ظاهراً کاربران برای بهره مندی از این اینترنت، باید مدت زمانی تقریباً طولانی منتظر بمانند.

«گوین شات‌ول» (Gwynne Shotwell)، مدیر شرکت اسپیس ایکس در یک نشست خبری اعلام کرد که این شرکت امیدوار است اینترنت ماهواره ای استارلینک را تا اواسط سال 2020 به مشتریان ارائه کند.

استارلینک
تصویر ماهواره های استارلینک قبل از رها شدن در فضا

ارائه اینترنت ماهواره ای به مستقر شدن ماهواره های کافی در مدار بستگی دارد؛ به همین دلیل اسپیس ایکس قصد دارد پس از ارسال اولین ماهواره های استارلینک به فضا که اوایل خرداد ماه امسال صورت گرفت، شش یا هشت ماموریت دیگر برای ارسال ماهواره به مدار زمین انجام دهد. فعلاً صحبت کردن از قیمت این نوع اینترنت و برنامه هایی که اسپیس ایکس در این رابطه دارد زود است.

«شات‌ول» در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که پذیرفته شدن درخواست این شرکت برای ارسال 30 هزار ماهواره دیگر به مدار به معنی ساخت و پرتاب تمامی آنها نیست. این شرکت به ماهواره های بسیار کمتری نیاز دارد تا تمامی کره زمین را تحت پوشش خود قرار دهد و ارسال ماهواره های بیشتر به این شرکت اجازه ارائه خدمات دهی سفارشی به مشتریان را می دهد.

ایلان ماسک نیز که در این نشست خبری حضور داشت، تاکید کرد که اسپیس ایکس در حال آزمایش اینترنت رمزگذاری شده برای نیروی هوایی ایالات متحده است.

شرکت اسپیس ایکس بهتر است هر چه زودتر بجنبد؛ چون چندین شرکت برای ارائه اینترنت ماهواره ای وارد عرصه رقابت با این شرکت شده اند. آمازون امیدوار است تا ماهواره های پهنای باند بالای خود را در مدار زمین مستقر کند. شرکت «وان‌وب» (OneWeb) با پرتاب ماهواره های خود به مدار زمین هدف مشابهی در سر داشته و شرکت آلفابت نیز با بالون های اینترنت رسان خود به نام Loon به دنبال ارائه اینترنت بالونی است.

با تفاسیر فوق اگر شرکت اسپیس ایکس بیش از حد تعلل کند، مشتریان خود را به شرکت های رقیب واگذار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی