ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز ارائه اینترنت 5G در شهرهای بزرگ چین؛ پوشش 50 شهر تا پایان سال 2019

اپراتورهای اصلی در چین به طور رسمی بهره برداری تجاری از اینترنت نسل پنجم (5G) را در چند شهر بزرگ چین آغاز کردند. قرار است تا پایان سال جاری میلادی 50 شهر دیگر نیز تحت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

اپراتورهای اصلی در چین به طور رسمی بهره برداری تجاری از اینترنت نسل پنجم (5G) را در چند شهر بزرگ چین آغاز کردند. قرار است تا پایان سال جاری میلادی 50 شهر دیگر نیز تحت پوشش اینترنت نسل پنجم قرار گیرند.

سه اپراتور اصلی چین (China Mobile, China Unicom, China Telecom) در وب سایت رسمی خود و همچنین فروشگاه های اینترنتی اعلام کردند که سرویس دهی اینترنت 5G با شروع قیمت ماهانه 128 یوان (تقریباً 18 دلار)، از روز جمعه آغاز شده و شهروندان چینی در سطح این کشور می توانند از اینترنت پرسرعت نسل جدید بهره مند شوند.

پکن تا پیش از این قصد داشت اینترنت 5G را اوایل سال آینده میلادی به بهره برداری برساند ولی به خاطر تنش ها با ایالات متحده و خصوصاً بایکوت شدن غول مخابراتی این کشور یعنی هواوی توسط آمریکا، بهره برداری تجاری از اینترنت نسل جدید را زودتر آغاز کرد.

چین یکی از بزرگ ترین شبکه های اینترنت 5G دنیا را در این کشور راه اندازی کرد

تحلیلگران موسسه Sanford C. Bernstein در مورد این اتفاق می گویند:

«چین روز جمعه بزرگ ترین شبکه اینترنت 5G تجاری دنیا را راه اندازی خواهد کرد و ابعاد این شبکه و قیمت خدمات 5G تاثیر مهمی بر زنجیره تامین خواهند گذاشت.»

شهرهای بزرگ چین از جمله پکن، شانگهای، گوانگژو و هانگژو تحت پوشش اینترنت 5G رفته اند و به گفته مقامات چینی تا پایان سال جاری میلادی بیش از 50 هزار ایستگاه اینترنت 5G در 50 شهر دیگر چین نصب خواهد شد.

همزمان با بهره برداری تجاری از اینترنت نسل پنجم در برخی از شهرهای چین، سازندگان تلفن همراه در این کشور از جمله هواوی و شیائومی از گوشی های 5G خود رونمایی کرده اند. هواوی پیش بینی کرده درآمدهای این کمپانی در سال آینده میلادی با فروش تلفن های هوشمند 5G افزایش پیدا کند.

مدیران شیائومی هم اوایل سال جاری میلادی از برنامه های خود برای عرضه بیش از 10 گوشی 5G در سال 2020 خبر دادند.

چین و آمریکا در یک جنگ تجاری به سر می برند؛ جنگی که به حوزه تکنولوژی هم کشیده شده و اینترنت 5G یکی از مهم ترین میدان های نبرد آن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی