ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایش اولین ماموریت فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس در قالب انیمیشن [تماشا کنید]

ایلان ماسک با انتشار ویدیویی کوتاه، نحوه ارسال فضانوردان به مدار زمین با فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) را نمایش داد. مدیرعامل اسپیس ایکس روز یکشنبه با انتشار انیمیشنی در توییتر، ضمن نمایش پرتاب فضاپیمای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

ایلان ماسک با انتشار ویدیویی کوتاه، نحوه ارسال فضانوردان به مدار زمین با فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) را نمایش داد.

مدیرعامل اسپیس ایکس روز یکشنبه با انتشار انیمیشنی در توییتر، ضمن نمایش پرتاب فضاپیمای کرو دراگون بر فراز راکت فالکون 9، نحوه پهلو گرفتن آن در ایستگاه فضایی بین المللی و در نهایت بازگشت آرام آن به زمین به کمک چتر را نمایش داد.

ماسک ضمن تگ کردن این ویدیوی تبلیغاتی با جمله «شبیه سازی اولین پرواز انسانی فالکون 9 / دراگون 2020»، اشاره کرد که اسپیس ایکس 9 سال پس از پایان یافتن برنامه شاتل فضایی، توانایی ارسال فضانورد به فضا از خاک آمریکا از طرف ناسا را دارد.

ناسا برای برنامه کامرشال کرو (Commercial Crew)، بوئینگ و اسپیس ایکس را مأمور ساخت فضاپیمای جدید برای دسترسی به مدار زمین کرده است. ولی فضاپیماهای این دو شرکت یعنی «دراگون» و «استارلاینر» به خاطر مشکلات فنی از جدول زمانبندی عقب افتاده اند.

اواخر آذر ماه فضاپیمای بدون سرنشین استارلاینر بوئینگ در مدار اشتباه قرار گرفت. کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس نیز اوایل سال 2019 در آزمایشی که روی زمین صورت گرفت، منفجر شد. البته این کپسول بعداً این آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشت و مدل بدون سرنشین آن توانست به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود.

حال به نظر می رسد کرو دراگون سرانجام برای حمل سرنشینان به فضا آماده باشد. ماسک با اشاره اینکه که تمام سیستم های این فضاپیما احتمالاً تا نیمه سال 2020 آماده خواهند شد، می گوید:

«ماه فوریه کرو دراگون به شکل فیزیکی در دماغه کاناورال حاضر خواهد بود، ولی اتمام بررسی های امنیتی احتمالاً چندین ماه دیگر زمان خواهد برد.»

ناسا از سال 2011 با فضاپیمای روسی سایوز (Soyuz) سرنشینان و محموله ها را به مدار زمین ارسال می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی