ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیدروکسی کلروکین
علمی

معیوب بودن کیت های تشخیص کرونا در آمریکا؛ احتمال افزایش شمار بیماران

مقامات بهداشتی آمریکا یکی از آزمایشگاه های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور را به دلیل تولید کیت های تشخیص کرونای معیوب، مورد بررسی قرار می دهند. «تیموتی استنزل» (Timothy Stenzel)، یکی از مقامات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۷

مقامات بهداشتی آمریکا یکی از آزمایشگاه های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور را به دلیل تولید کیت های تشخیص کرونای معیوب، مورد بررسی قرار می دهند.

«تیموتی استنزل» (Timothy Stenzel)، یکی از مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا پس از سفر به آزمایشگاه شهر آتلانتا به منظور رفع عیوب فنی، متوجه روندهای نامناسب و احتمال معیوب بودن کیت های تشخیص کرونا شد و این آزمایشگاه را مشکوک به آلوده بودن توصیف کرد. این مرکز برای چندین ایالت آمریکا کیت تشخیص تولید می کند.

«استفن هان» (Stephen Hahn)، مأمور عالی رتبه سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای به سایت Axios اعلام کرد که مشکلات برخی کیت ها به دلیل بروز نقص در پروسه تولید بوده است. وی از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

احتمال تولید کیت تشخیص کرونا آلوده در آمریکا

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا (HHS)، کیت های تولید شده در آزمایشگاه شهر آتلانتا به دپارتمان های بهداشت و درمان این کشور و همچنین مقاصد نامعلوم ارسال شده اند.

بر اساس گزارش سایت Axios، این آزمایشگاه تعداد کمی از کیت های تشخیص کرونا را تولید کرده که البته تعداد دقیق آنها مشخص نیست. تولید کیت های تشخیص در حال حاضر از این آزمایشگاه به محل دیگری منتقل شده است.

هنوز معلوم نیست کیت های معیوب در تشخیص افراد مبتلا به کرونا دچار اشتباه شده اند یا نه، اما وقفه در تولید آنها احتمالاً در روند واکنش ایالت متحده به گسترش این ویروس اختلال ایجاد خواهد کرد.

وقفه در تولید کیت های تشخیص کرونا در زمان حساسی که آمریکا تلاش زیادی می کند تا موارد مشکوک به این ویروس را سریع تر شناسایی کند، رخ می دهد. دولت ترامپ به خاطر نحوه پاسخ دهی به این بحران و جلوگیری از سخنرانی مقامات بهداشتی این کشور زیر تیغ انتقادات است.

هفته گذشته دولت ترامپ بدون اجازه گرفتن از کاخ سفید، از سخنرانی مقامات بهداشتی این کشور از جمله دکتر «آنتونی فائوچی» (Anthony Fauci)، از متخصصین رده بالای این کشور در حوزه بیماری های واگیردار جلوگیری کرد. فائوچی بر خلاف ترامپ، با لحنی متفاوت از وی که همواره شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه داده، صحبت کرده است.

معیوب بودن کیت های تشخیص کرونا رسوایی بزرگی برای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نیز است. این مرکز به منظور تولید کیت های تشخیص خانگی، از به کارگیری کیت های سازمان جهانی بهداشت صرف نظر کرد و با این کار چندین هفته ارزشمند را از دست داد.

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر 75 هزار کیت تشخیص کرونا در این کشور وجود داشته و بیش از 3600 نفر در سرتاسر آمریکا آزمایش شده اند. تاکنون 86 نفر در این کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mr Ali
    Mr Ali | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    خداروشکر که توی آمریکا زیاد شد . واسه ما کلاس میزارن میگن ۱۵۰ میلیون واحد واکسن در دست ساخته برای مردم آمریکا . حالا بگیرین بمیرین ما ببینیم . خستمون کردین از بس تحریم کردین . ی تایمی فکر میکردم آمریکا خیلی راستگو و باحاله ولی فهمیدم اشتباه میکردم ...

  • haashmo
    haashmo | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    با فرض درست بودن این خبر: دیگه باید دید تو کشور ما چه خبره ?

  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    دولت ترامپ و خودش خیلی دیوس هستند،این نتیجه گیری منه.... ?

  • meysam Tavakolian
    meysam Tavakolian | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    نمی‌دونم چرا همه چیز باید بوی سیاست بدهد

    • Arsin
      Arsin | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      این مسئله ربطی به سیاست نداره بلکه واقعیت امر اینه. به ما که میرسه میگن سیاست را با مسائل دیگه قاطی نکنید. ولی ببینید تو ورزش با ما چی کردند و میزبانی را از تیم های ایرانی گرفتند. سوخت به هواپیماهای مسافربری در کشورهای دیگه نمی دن. برای تعمیرات و سوخت کشتی های ایرانی مشکل است. مسئله کرونا حقیقت امر اینه که برای ضربه زدن به چین و ایران بود. از اوب شایعه انداختند که بخاطر خفاش و نوع غذای چینی هاست ولی تا همین تازگی دانشمندان نه علت را یافته اند و نه حتی اگر بدلیل جانوران بوده چطور به انسان منتقل شده. در حالیکه برای درمان و پیشگیری از شیوع اینها کمک زیادی است. همین اواخر آمریکا چین را تهدید که صنعت توریسم ش را هدف خواهد داد. اقتصاد چین هم دشمن آمریکاست. در جایی که امریکا باید بیشترین امار مبتلا و مرگ را می داشت خبری نشد ولی ایران انهم از قم شیوع پیدا کرد. بنظر شما از منطقه شیوع کرونا در چین چند نفر به ایران و از ان تعداد چند نفر اصلا به قم آمده اند؟ مسلمانان چین در شمال غربی چین هستند و اکثریت اهل سنت. اما شیوع کرونا در شرق چین و منطقه توریستی چین. این همان تهدید ترامپ بود که مراکز فرهنگی و مهم ایران را هدف قرار خواهد داد. متاسفانه گوش های ما کر است. صحبت های مسئولین رو کمی بالا و پایین کنید می فهمید ما در جنگ بیولوژیکی هستیم حتی اگر واضح نگویند. ولی ما تصورمون یک بیماری بخاطر خفاش هستش که دارویش را هم امریکا به ما می دهد. بهمین سادگی و همینقدر هم احمقانه.

مطالب پیشنهادی