ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر نام استارتاپ «ایران رنتر» به «لندو»؛ آغازی برای تغییرات بزرگ‌تر

ایران رنتر که چندی پیش خبر از ری‌برندینگ خود داده بود، اکنون اعلام می‌کند که نامش را به «لندو» تغییر داده و این عوض شدن هویت برای ادامه راه و مسیر کاری مجموعه آنها صورت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

ایران رنتر که چندی پیش خبر از ری‌برندینگ خود داده بود، اکنون اعلام می‌کند که نامش را به «لندو» تغییر داده و این عوض شدن هویت برای ادامه راه و مسیر کاری مجموعه آنها صورت گرفته است.

به گفته «امیر حق رنجبر»، مدیرعامل لندو، سایت ایران رنتر ۵ سال پیش با ایده اجاره وسایل مختلف شروع به کار کرد و در این سال‌ها بیزینس مدل آن‌ها تفاوت‌های بسیاری داشته‌ و اسم اولیه‌ای که برای این پلتفرم انتخاب شده بود با بیزینس مدل آینده این شرکت همخوانی ندارد:

«ما در واقع با اجاره وسایل شروع به کار کردیم و سپس اجاره با امکان مالکیت را داشتیم و بعد از آن فروش اقساطی کالای خودمان. در نهایت به ارائه کارت اعتباری رسیدیم و هم‌اکنون هم که بیزینس مدل جدید خود را در حوزه Lend Tech داریم. از همین رو تصمیم گرفتیم ری‌برندینگ را انجام دهیم تا تطابق اسم ما و کارمان با هم شکل بگیرد؛ همچنین می‌خواهیم ماموریت اصلی و هویت برند خود را نشان مخاطبین دهیم.»

لندو

حق رنجبر با اشاره به جذب سرمایه‌ای که از طریق ارتباط فردا داشتند به دیجیاتو می‌گوید بجز این سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگری نیز از این مجموعه کمک گرفته‌اند تا بتوانند به رشد ایران رنتر ادامه دهند. رنجبر شرکت ارتباط فردا را شریک تجاری خود می‌داند و تاکید دارد که جذب سرمایه از طریق آنها به رشد بیزینس‌شان کمک خواهد کرد: «هرچند ما همیشه سعی کردیم به نقدینگی خود شرکت متکی باشیم و مدل کاری ما با سرمایه‌گذار اینست که یک ریال از تمام سرمایه‌های جذب شده در هزینه‌های جاری خود به کار نمی‌برد و فقط صرف رشد و توسعه محصول می‌شود.»

مدیرعامل لندو در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم آیا می‌توان امید داشت که کسب‌وکارهای آنلاین حوزه Lend Tech بتوانند پررنگ‌تر در زندگی مردم ظاهر شوند به دیجیاتو می‌گوید: «در شرایط رکودی و تورمی چند اتفاق ممکن است بیفتد. باید تقاضا تحریک شود و استارتاپ‌های این حوزه می‌توانند این مهم را به وجود بیاورند، همین الان هم در اقشار متوسط این موضوع را در مجموعه خودمان می‌بینیم. اگر دولت و حاکمیت در کار کسب‌وکارها سنگ‌اندازی نکند می‌توان با کمک همین تیم‌ها فضا را بهتر کرد.»

حق رنجبر باور دارد اینکه عده‌ای می‌گویند فروش آنلاین بیشتر شده گزاره صحیحی است ولی از آنسو تصریح می‌کند که فروش آنلاین اقلام ضروری و مصرفی افزایش پیدا کرده و فروش محصولات پرفروش دیگری همچون وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی به شدت کاهش پیدا کرده است: «در همین بخش‌ها است که فراهم کردن فروش اقساطی این وسایل توسط لندو و سایر تیم‌ها می‌تواند کمک آفرین باشد.»

لندو

او در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط کنونی پرداخت اقساط مشتریان خود را به تعویق انداخته‌اند یا خیر به دیجیاتو خبر می‌دهد که آنها در این ایام شیوع کرونا چنین کاری را انجام داده‌اند: «سعی کردیم با مشتریانی که شغلشان آسیب دیده منعطف باشیم و آنها را در صورت دیرکرد جریمه نکنیم و مهلتی به آنها بدهیم. هرچند در دوره جدید کاری‌مان سعی می‌کنیم شرایط اقساطی را برای مشاغلی بیافرینیم که بدانیم شعلشان زیاد در معرض آسیب در این شرایط نیست.»

حق رنجبر تاکید دارد که آنها هنوز رقیب آنچنانی در مارکت ایران ندارند و می‌گوید که اگر تیم‌های مختلفی برای رشد و اعتلای حوزه Lend Tech روی کار بیایند و از هم کپی‌کاری نکنند و خلاقیت به خرج دهند، آنها از داشتن رقیب در بازار احساس خوبی خواهند داشت.

لندو هم‌اکنون با پانصد فروشگاه اینترنتی قرارداد دارد و این سایت‌ها محصولات خود را به مشتریان این پلتفرم به صورت اقساطی می‌فروشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • akbar azimifar
    akbar azimifar | ۱۹ تیر ۱۴۰۰

    پول از مشتری میگیرن . نه کالایی ازش میگیرن و نه پولشو بهش پس میدن . بعد با اون پول میرن نزول میگیرن

  • elshan123
    elshan123 | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    رسما نزول میگیرن نه سود قسط

  • Sakaei
    Sakaei | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    وضعیت طوری شده که استارت آپ های ایرانی کارشونو شروع میکنند و پس از بی رغبتی مسئولیت به حمایت ازشون ،پس از رکود کاریشون به امید شانس مجدد با تغییر اسم برندشدن وارد کار میشن و در نهایت خیلیاشون شکست میخورن

مطالب پیشنهادی