ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انقلابی در صنعت غذایی؛ KFC می‌خواهد ناگت مرغ را پرینت کند

پرینترهای سه بعدی در حال ورود گسترده‌تر به صنایع غذایی هستند. رستوران زنجیره‌ای KFC اخیرا اعلام کرده که با همکاری یک شرکت روسی، پرینت سه بعدی ناگت مرغ را در آینده به فروش می‌رساند. KFC ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

پرینترهای سه بعدی در حال ورود گسترده‌تر به صنایع غذایی هستند. رستوران زنجیره‌ای KFC اخیرا اعلام کرده که با همکاری یک شرکت روسی، پرینت سه بعدی ناگت مرغ را در آینده به فروش می‌رساند.

KFC بخاطر مرغ‌های سوخاری مخصوص خود معروف است، اما شاید در آینده با مشکل کمبود مرغ مواجه شویم و این رستوران نتواند مانند امروز به مشتریان خود سرویس دهد. به همین دلیل این رستوران زنجیره‌ای می‌خواهد به سراغ فناوری برود و از پرینترهای سه بعدی استفاده کند. در حقیقت KFC قصد دارد غذا پرینت کند که به آن، پرینت سه بعدی زیستی گفته می‌شود.

پرینت سه بعدی زیستی جدید نیست و در روزهای اولیه اوج‌گیری این پرینترها شاهد تولید شیرینی و شکلات توسط این فناوری بودیم. KFC برای پروژه جدید خود با شرکت روسی «3D Bioprinting Solutions» همکاری خواهد کرد، البته نتیجه آن تنها تولید ناگت مرغ در اشکال مختلف نخواهد بود و غذای آینده این رستوران فرایند پیچیده‌تری را طی می‌کند.

روش مدنظر این دو کمپانی، شبیه به یک هنر است که در آن سلول‌های مرغ با مواد گیاهی ترکیب می‌شوند تا طعم و بافت گوشت مرغ برای مشتریان تداعی شوند. در حالی پرینت سه بعدی زیستی تجهیزات موردنیاز را تامین می‌کند، اما ارائه مواد تشکیل‌دهنده به ویژه ترکیب سری ادویه‌ها برعهده KFC خواهد بود.

ناگت مرغ

استفاده از پرینتر سه بعدی مزایای زیادی از نظر اقتصادی، محیط زیستی و اخلاقی دارد. با این روش دیگر نیازی به کشتن مرغ نیست و همچنین گوشت زیستی مواد مغذی موردنیاز بدن را نیز تامین می‌کند. در حقیقت بدون اینکه نیازی به مزرعه و مراکز مخصوص پرورش مرغ باشد، می‌توان گوشت آن را در اختیار مردم قرار داد.

ظاهرا تولید گوشت به وسیله سلول‌ها تاثیر کمتری روی محیط زیست دارد و همچنین مصرف انرژی را به نصف کاهش می‌دهد. موفقیت راهکار جدید KFC و 3D Bioprinting Solutions بستگی به میزان شباهت ناگت مرغ تولید شده با نمونه واقعی آن دارد و مشتریان در مسکو اولین افرادی خواهند بود که چنین غذایی را در پاییز امسال تست می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arsin
    Arsin | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    هر چیز اشغالی بخوان به مردم بندازن با برچسب های "اقتصادی، محیط زیستی و اخلاقی" توجیه می کنند. نگران اخلاق واسه مرغ ها هستند در حالیکه جون انسان ها در یمن و سوریه و افغانستان و لیبی و هند و بحرین و ... رو ندید می گیرند. جون انسان به کنار این همه کشتار گاو جهت استیک رو ندید می گیرند. خیلی نگران محیط زیست و اخلاق اینا هستند مصرف استیک رو کمتر کنند. اینا فقط دنبال خرج کمتر و سود بیشتر هستند. تا به همین حالاشم به غذاهای مک دونالد و KFC اعتمادی نبود وای به حال روزی که با پرینت سه بعدی هم تولید شوند!!

    • Mr. Saxobeat
      Mr. Saxobeat | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

      من نگرفتم
      الان جورج فلوید چه ربطی به حذف های این بنده خدا داشت؟پارادکس ات هم به حرف هاش نمی خورد بنظرم

مطالب پیشنهادی