ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی فراری اومولوگاتا؛ سوپر اتومبیلی که تنها یک دستگاه از آن در جهان موجود خواهد بود

شرکت فراری از خودرویی منحصر بفرد که تنها یک دستگاه از آن در کره خاکی موجود خواهد بود، رونمایی کرد. این خودرو اومولوگاتا (Omologata) نام داشته و به سفارش یک مشتری اروپایی طراحی و تولید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

شرکت فراری از خودرویی منحصر بفرد که تنها یک دستگاه از آن در کره خاکی موجود خواهد بود، رونمایی کرد. این خودرو اومولوگاتا (Omologata) نام داشته و به سفارش یک مشتری اروپایی طراحی و تولید شده است.

اومولوگاتا دهمین خودروی فراری از سال 2009 است که بر مبنای پلتفرم V12 موتور جلو توسعه یافته و فقط یک دستگاه از آن تولید می‌شود. این اتومبیل استثنایی بر اساس 812 سوپرفست طراحی شده و به لحاظ ساختاری و فنی اشتراکات فراوانی با آن دارد.

اما از لحاظ ظاهری وجه اشتراک اومولوگاتا و 812 سوپرفست به چراغ‌های اصلی و شیشه جلو محدود می‌شود، چرا که به غیر از این دو، تقریبا تمامی اجزای بدنه متفاوت از 812 سوپرفست هستند.

فراری 812 سوپرفست

فراری اومولوگاتا با رنگ قرمز ماگما روسو (Rosso Magma) جذابیت بصری بسیار زیادی دارد. مکمل این جذابیت کیت بدنه اختصاصی و طرح‌های برگرفته از اتومبیل‌های مسابقه‌ای است که در قسمت‌هایی مثل روی کاپوت و درها دیده می‌شوند.

از دیگر خصوصیات ظاهری فراری اومولوگاتا باید به جلو پنجره بیضی شکل، گلگیرهای متورم، حالت کرکره‌ای انتهای سقف و چراغ‌های گرد عقب که درون شکافی عمیق جا خوش کرده‌اند، اسپویلردو خروجی اگزوز دوگانه و دیفیوزر حجیم عقب اشاره نمود.

در داخل کابین، فراری اومولوگاتا ضمن طراحی خاص، میراث‌دار مدل‌های مسابقه‌ای کمپانی است. صندلی‌های آبی رنگ و برقی این اتومبیل زیبا دارای پوششی از چرم و پارچه Jeans Aunde بوده و به کمربندهای 4 نقطه‌ای مجهز هستند.

نبود شیشه لچکی عقب و نمایشگر از یک سو و بهره‌گیری گسترده از قطعات تزئینی فلزی روی داشبورد و فرمان فضای خاصی را در داخل کابین اومولوگاتا پدید آورده است. این المان‌ها با نگاهی به خودروهای GT فراری در دهه 50 و 60 میلادی و همچنین پوشش شمع موتورهای کمپانی ساخته و پرداخته شده‌اند.

فراری با استفاده از پوشش رنگی خاص برای دستگیره داخلی درها، باز هم به مدل‌های کلاسیک 250 LM و 250 GTO ادای احترام کرده است. جلای این دستگیره‌ها به گونه‌ای است که گویی با چکش شکل داده شده‌اند.

آنطور که فراری اعلام کرده، تکمیل پروژه اومولوگاتا بیش از دو سال طول کشیده است. این کمپانی اعتقاد دارد اومولوگاتا علاوه‌بر مسابقات اتومبیلرانی، در فیلم‌های علمی تحیلی هم ریشه داشته و به عنوان یک مرجع برای پلتفرم‌های مدرن به شمار می‌رود.

درباره مشخصات فنی فراری اومولوگاتا جزئیاتی منتشر نشده و مشخص نیست که آیا پیشرانه این خودرو با 812 سوپرفست تفاوت‌های زیادی دارد یا خیر. البته با توجه به اینکه 812 سوپرفست سریع‌ترین خودروی موتور جلوی فراری است، احتمال می‌رود موتور آن بدون تغییرات اساسی در اومولوگاتا به کار گرفته شده باشد.

نیروبخش 812 سوپرفست یک موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی است که توانایی تولید 789 اسب بخار قدرت و 718 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خودکار سپرده شده است.

با این قوای محرکه 812 سوپرفست در عرض 2.9 ثانیه شتاب صفر تا صد را محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 340 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در رابطه با قیمت فراری اومولوگاتا اطلاعاتی در دست نیست، اما مسلما در مقایسه با 812 سوپرفست تقریبا 340 هزار دلاری، بسیار گران‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۶ مهر ۱۳۹۹

    ?

  • ali
    ali | ۵ مهر ۱۳۹۹

    الان دوباره میاد پراید 3500دلاری با این مقایسه میکنع

  • abdolali
    abdolali | ۵ مهر ۱۳۹۹

    ریا نباشه به یکی از رفیقام گفتم برا من سفارش بده
    ?

  • farhot
    farhot | ۵ مهر ۱۳۹۹

    با پراید ۸۶ ال پی جی دور رنگ تاق میرنم ?

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۵ مهر ۱۳۹۹

      سر شاستیش پلمبه؟ ?

      • farhot
        farhot | ۵ مهر ۱۳۹۹

        اون که آره، البته همینجوری به خارجیا نمیدما، باید بیان ثبت نام کنن واسه سال ۲۰۲۵ بهشون تحویل بدم ?

  • mohamadmahdi
    mohamadmahdi | ۵ مهر ۱۳۹۹

    باید به سایپا بگم نمونشو برام بزنه

مطالب پیشنهادی