ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه یک سایت را به اپلیکیشن اندرویدی تبدیل کنیم؟

بسیاری از اپ‌های معروف باعث افزایش مصرف انرژی می‌شوند و بجای استفاده از آن‌ها می‌توانید به سراغ سایت بروید و با تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی، از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه چنین کاری را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

بسیاری از اپ‌های معروف باعث افزایش مصرف انرژی می‌شوند و بجای استفاده از آن‌ها می‌توانید به سراغ سایت بروید و با تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی، از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه چنین کاری را به شما آموزش می‌دهیم.

در گوگل پلی استور اپ‌های بی‌شماری وجود دارند که درخواست مجوزهای زیادی از شما می‌کنند. در این میان شماری از برنامه‌ها حتی زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نیز به فعالیت خود در پس زمینه ادامه می‌دهند که افزایش مصرف باتری را در پی دارد.

مقصر اصلی این موضوع، بزرگترین و محبوبترین سرویس‌ها هستند. فیسبوک سرعت گوشی شما را کاهش می‌دهد و برنامه‌هایی مانند اسنپ چت و آمازون به صورت مداوم در پس زمینه فعالیت می‌کنند که افزایش مصرف باتری را در پی دارد.

برای جلوگیری از این موارد می‌توانید سایت آن‌ها را به اپ تبدیل کنید. برای یادگیری نحوه تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی

برای چنین کاری از یک اپ به نام «Hermit» استفاده می‌کنیم که در حقیقت یک مرورگر مشابه با کروم و فایرفاکس است. با این برنامه می‌توانید به سایت موردنظر خود مراجعه کرده و آن را به یک اپ تبدیل کنید تا در صفحه اصلی گوشی شما قرار بگیرد

تبدیل سایت به اپلیکیشن

زمانی که می‌خواهید یک اپ سبک بسازید، Hermit یک موجودی از برنامه‌های محبوب شامل دسته‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، ردیت، توییتر و اینستاگرام)، اخبار (BBC و CNN)، سرگرمی (IMDB و Vimeo) و موارد دیگر را به نمایش می‌گذارد.

در دسته‌بندی Hermit سایت‌های زیادی به چشم می‌خورند، اما اگر سایت موردنظر شما در آن وجود نداشت، شروع به تایپ آدرس آن کنید و Hermit فرآیند تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی را انجام می‌دهد و یک اپ مستقل روی هوم اسکرین دستگاه شما قرار می‌دهد.

همانطور که می‌توان حدس زد، سایت همیشه کارایی به اندازه اپ ندارد. برای مثال سایت اینستاگرام به شما اجازه آپلود تصاویر را نمی‌دهد و با توجه به این موضوع اگر در این شبکه اجتماعی تصاویر پست نمی‌کنید و تنها در آن مشغول گشت و گذار هستید، ساخت یک اپلیکیشن سبک منطقی به نظر می‌رسد.

تبدیل سایت به اپلیکیشن

در مقابل اینستاگرام، تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی برای برخی سرویس‌ها اقدامی مناسب محسوب می‌شود که برای مثال می‌توان به فیسبوک یا BBC اشاره کرد که عملکرد مشابه با برنامه‌های خود دارند. با ساخت این اپ‌ها، گوشی شما در مقایسه با برنامه‌های رسمی آن‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کند و شاهد افزایش شارژدهی باتری خواهید بود.

از Hermit می‌توانید برای تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی برنامه‌هایی استفاده کنید که دیگر مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرند. این اپ‌ها اغلب پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند یا با مشکلات امنیتی مواجه می‌شوند.

چرا برای تبدیل سایت به اپلیکیشن، Hermit را انتخاب کنیم؟

مرورگر محبوب گوگل یعنی کروم نیز قابلیت تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با توجه به این موضوع چرا باید به سراغ Hermit برویم؟ در حالی که کروم قابلیت‌های بی‌شماری دارد، چندین عامل مهم باعث می‌شوند که Hermit در این زمینه گزینه بهتری باشد.

بزرگترین تفاوت میان اپ‌های خلق شده توسط برنامه Hermit و کروم، نحوه اجرای آن‌ها است. زمانی که با کروم برای یک سایت شورتکات ایجاد می‌کنید، به عنوان یک تب مرورگر عمل می‌کند.

تبدیل سایت به اپلیکیشن

با توجه به این موضوع اگر به قسمت بوکمارک کروم رفته و یک تب جدید با سایت موردنظر خود را باز کنید و این سایت در گذشته باز شده باشد، یک تب جدید برای آن باز خواهد شد که آزاردهنده است. در Hermit، زمانی که آیکون اپ را لمس کنید، برنامه را به عنوان یک مرورگر باز می‌کند و اگر شما هم اکنون آن را باز کرده باشید، دوباره بارگذاری نمی‌شود و به سرعت در برابرتان قرار می‌گیرد.

در حالت کلی رویکرد Hermit به گونه‌ای است که با اپ‌های مستقیم روبه‌رو هستیم، اما اپ‌های ساخته شده توسط کروم بخشی از این مرورگر هستند. این موضوع به معنای امکان شخصی‌سازی اپ‌های Hermit به صورت جداگانه با تنظیمات متفاوت است. اپ‌های کروم از قوانین این مرورگر تبعیت می‌کنند.

شخصی‌سازی اپ یک سایت

Hermit دارای تنظیمات کلی و جداگانه است، بنابراین می‌توانید درون اپ اصلی آن چندین تغییر مانند مسدودسازی محتوای خاصی برای هر یک از اپ‌هایی که می‌سازید، اعمال کنید. علاوه بر این ویژگی، امکان شخصی‌سازی اپ‌ها به صورت جداگانه با قوانین مخصوص به خود نیز وجود دارد

تبدیل سایت به اپلیکیشن

برای مثال می‌توانید یک اپ نقشه را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتواند به موقعیت شما دسترسی داشته باشد اما با همین روش می‌توانید از ردیابی خود توسط شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنید. برخی از مواردی که می‌توانید شخصی‌سازی کنید به شرح زیر هستند:

  • اجرای اپ به صورت تمام صفحه
  • اجرای اپ در حالت بدون فریم
  • کشیدن انگشت از بالا به پایین برای رفرش صفحه
  • افزودن گزینه «اسکرول به سمت بالا»
  • مسدودسازی تبلیغات مزاحم
  • بارگذاری خودکار تصاویر یا جلوگیری از بارگذاری آن‌ها
  • اجرای لینک‌ها درون اپ یا مرورگر پیش‌ فرض
  • اجازه یا عدم اجازه به جاوا اسکریپت
  • گزینه عدم ردیابی برای جلوگیری از ردیابی حرکات کاربران
  • اجرای همیشگی نسخه دسکتاپ سایت
  • گزینه مربوط به حالت ذخیره دیتا برای صرفه‌جویی در مصرف دیتا گوشی
  • اجازه یا عدم اجازه برای دسترسی به موقعیت مکانی
  • اجازه یا عدم اجازه برای دسترسی به تصاویر، ویدیوها و فایل‌ها
  • اجازه یا عدم اجازه برای دسترسی به دوربین و میکروفن
  • تنظیم تم‌های شخصی
  • تنظیم آیکن شخصی

با توجه به گزینه‌های فوق‌العاده بالا برای شخصی‌سازی، می‌توانید رفتار هر سایت را به صورت جداگانه تنظیم کنید و قوانین خاصی را برای هرکدام در نظر بگیرید. برای مثال اگر می‌خواهید سریعا به فیسبوک دسترسی داشته باشید، می‌توانید تبلیغات را مسدود کرده، حالت ذخیره دیتا را فعال کنید و همچنین به آن اجازه بارگذاری تصاویر را نیز ندهید.

در صورتی که درون یک سایت با پیام‌هایی برای نصب برنامه از طریق گوگل پلی استور مواجه می‌شوید ولی می‌خواهید تنها به سایت دسترسی داشته باشید، امکان تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی توسط Hermit برای شما وجود دارد. اگر یک سایت شما را به صفحه دیگری هدایت می‌کند، می‌توانید تنها به نسخه دسکتاپ آن دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن Hermit با اندروید ۵ و نسخه‌های جدیدتر سازگار است، بنابراین از نظر سازگاری با مشکلی مواجه نخواهید شد. در اندروید کیت‌کت، برنامه‌ها درون یک پنجره در صفحه برنامه‌های اخیر قرار می‌‌گیرند و به صورت برنامه‌های جداگانه به نمایش گذاشته نمی‌شوند.

در نسخه رایگان Hermit نمی‌توانید به تمام ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشید و برای دسترسی به تمام قابلیت‌ها باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. قیمت این اپ برابر ۵.۹۹ دلار است و به عنوان حق اشتراک دریافت نمی‌شود، بلکه تنها برای یکبار آن را پرداخت می‌کنید. با این وجود در سایت‌های داخلی می‌توانید به صورت رایگان نسخه پریمیوم را دریافت کنید.

تبدیل سایت به اپلیکیشن

اگر علاقه‌ای به دانلود برنامه خارج از پلی استور گوگل ندارید، می‌توانید در نسخه رایگان آن نیز به قابلیت‌های زیادی دسترسی پیدا کنید. با توجه به این موضوع ابتدا نسخه رایگان را دریافت کرده و پس از ساخت اپ، از آن استفاده کنید و در صورت نیاز به سراغ نسخه پریمیوم بروید. برای شروع کار می‌توانید به سراغ شبکه‌های اینترنتی بروید.

در صورتی که برنامه‌هایی مانند فیسبوک را از گوشی خود پاک کنید و به سراغ برنامه‌های شخص ثالث بروید با بهبود چشمگیر شارژدهی باتری آن روبه‌رو خواهید شد. با Hermit و تبدیل سایت به اپلیکیشن اندرویدی می‌توانید در این مسیر قدم بردارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alifani1377
    alifani1377 | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    آموزش جالبه ولی بهتر نیست شما سایتتون رو pwa کنین که بهترم هست؟

مطالب پیشنهادی