ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراری آزمایش میدانی نسل بعدی لفراری، ابرخودرو V12 خود را آغاز کرد

فراری چندی پیش برنامه تولید محصولات جدید خود از سال 2018 تا 2022 میلادی را منتشر کرده بود که شاخص ترین محصول آن اولین شاسی بلند این شرکت با نام Purosangue است. این نام در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

فراری چندی پیش برنامه تولید محصولات جدید خود از سال 2018 تا 2022 میلادی را منتشر کرده بود که شاخص ترین محصول آن اولین شاسی بلند این شرکت با نام Purosangue است.

این نام در زبان ایتالیایی به معنای اصیل است. دیگر نکته مهم برنامه مذکور توسعه قوای محرکه جدید V6 مجهز به پیشرانه برقی است تا به نوعی جانشین نسل فعلی موتورهای V8 دو توربوشارژر این شرکت شود.

با این وجود فراری در این برنامه اعلام کرده بود که همچنان یه توسعه موتورهای V12 ادامه خواهد داد و این شرکت قصد دارد تا مدل تولید محدود و قدرتمندتر گرند تور خود یعنی فراری 812 را به زودی رونمایی کند.

حال تصاویر جدیدی از یک لفراری آپارتا آخرین محصول موتور وسط این شرکت که مجهز به موتور V12 شرکت فراری است منتشر شده که در حال گذراندن آزمایش‌های میدانی است.

از مهم ترین تغییراتی که در ظاهر این مدل آزمایشی قابل تشخیص است می‌توان به چرخ های 5 پیچ معمولی، جلو پنجره کاملا باز، نبود خروجی های هوا بر روی کاپوت و عدم استفاده از چراغ ترمز عقب مشابه با خودروهای فرمول 1 اشاره کرد.

همچنین شیشه عقب نیز کوتاه تر از نمونه اصلی کار شده در لفراری است و خبری از خروجی های هوا بر روی گلگیرهای عقب در آن نیست. همچنین ویدیوهای جدیدی از این خودروی آزمایشی شرکت فراری نیز منتشر شده است که در حال گذراندن تست های مختلف در پیست اختصاصی شرکت فراری در ایتالیا یعنی مارانلو است.

لفراری

با این وجود انتظار می‌رود که فراری در نسل بعدی محصولات مجهز به موتور V12 خود از فن آوری های هیبریدی بیشتری استفاده کند.

در حال حاضر ابرخودرو هیبریدی فراری یعنی SF90 Stradale توانایی تولید 986 اسب بخار قدرت را دارد و مجهز به 3 موتور الکتریکی است. نیرورسان اصلی این محصول موتور V8 دو توربوشارژر است.

البته انتظار نمی‌رود فراری از جانشین لفراری در 3 سال آینده پرده برداری کند و حداقل باید 4 سال برای رونمایی نهایی از آن صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    ممنون بابت این مطلب مفید! فقط اینکه...
    1)معمولا ماشینای پروتوتایپ و آزمایشی، یه تغییرات خیلی خیلی ریزی رو دارن؛ پس ممکنه مدل اصلی کمی متفاوت باشه.
    2)فکر نکنم منظور بند آخر استفاده از V12 و هایبرید همزمان باشه؛ خیلی خیلی نامعقوله و جور درنمیاد! لطفا یه بار دیگه ترجمه رو مورد بررسی قرار بدین!

مطالب پیشنهادی