ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

جک ما برای جلب رضایت دولت چین کنترل بخشی از گروه Ant را پیشنهاد داده است

جک ما به منظور جلب رضایت دولت چین برای موافقت با عرضه اولیه سهام گروه Ant قصد داشته کنترل بخشی از پلتفرم‌های این شرکت را به بخش دولتی واگذار کند. جک ما، مؤسس گروه علی‌بابا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

جک ما به منظور جلب رضایت دولت چین برای موافقت با عرضه اولیه سهام گروه Ant قصد داشته کنترل بخشی از پلتفرم‌های این شرکت را به بخش دولتی واگذار کند.

جک ما، مؤسس گروه علی‌بابا حدوداً دو ماه قبل از سیاست‌های دولت چین در قبال شرکت‌های خصوصی انتقاد کرد. انتقادی که سبب شد رییس جمهور چین از عرضه اولیه سهام یکی از شرکت‌های او به نام Ant Group جلوگیری کند.

حال روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که ما در ملاقاتی که ۲ نوامبر (۱۲ آبان) با قانونگذاران چین داشته اینطور گفته است: «شما می‌توانید کنترل هر کدام از پلتفرم‌هایی که مورد نیاز چین است را به دست گیرید.» البته مذاکره ما با دولت چین به در بسته خورد و مقامات چینی از عرضه اولیه سهام گروه Ant در جهان در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) جلوگیری کردند.

پیش‌بینی می‌شد عرضه اولیه سهام گروه Ant سرمایه ۳۷ میلیارد دلاری را عاید این شرکت کند و بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام در تاریخ را رقم بزند. این اتفاق می‌توانست سبب پیشی گرفتن گروه Ant از برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی در دنیا مثل Goldman Sachs شود.

ولی ما در کنفرانسی در تاریخ ۲۴ اکتبر (۳ آبان) از قوانین مالی چین انتقاد کرد و آنها را مناسب نوآوری سالم ندانست. یک هفته بعد نهادهای قانونگذار در چین قوانین جدیدی برای وام‌دهی آنلاین معرفی کردند که به طور مستقیم کسب و کار موفق گروه Ant را هدف می‌گرفت. قوانین جدید همچنین گروه Ant رابرای عرضه اولیه سهام رد صلاحیت کردند و شانگهای عرضه سهام آنرا در تاریخ ۱۳ آبان متوقف کرد.

آنطور که در ادامه گزارش آمده، گروه Ant در صورتی که بخواهد دوباره عرضه اولیه سهامش را از سر گیرد، باید از قوانین مالی جدید چین تبعیت کرده و دوباره درخواست عرضه سهام را تسلیم دولت این کشور کند. متخصصین می‌گویند اگر گروه Ant عمومی شود، دیگر مثل سابق یک شرکت فین‌تک اخلاگر یا همان Disruptor نخواهد بود و احتمالاً سیاست‌های بانکداری محافظه‌کارتری در پیش خواهد گرفت و ممکن است بانک‌های چینی سهام آن را بخرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ دی ۱۳۹۹

    همه شرکتهای چینی وابسته به حزب کومونیست چین اند . باید همه شون تحریم و بایکوت بشن

مطالب پیشنهادی