ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اریکسون برای لغو تحریم هواوی در سوئد لابی کرده است

مدیرعامل شرکت اریکسون با تحت فشار قرار دادن یکی از وزرای سوئد تلاش کرده تا ممنوعیت هواوی و ZTE را لغو کند. «Borje Ekholm»، مدیرعامل اریکسون با رد و بدل کردن چندین پیام کوتاه با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مدیرعامل شرکت اریکسون با تحت فشار قرار دادن یکی از وزرای سوئد تلاش کرده تا ممنوعیت هواوی و ZTE را لغو کند.

«Borje Ekholm»، مدیرعامل اریکسون با رد و بدل کردن چندین پیام کوتاه با «آنا هالبرگ» (Anna Hallberg)، وزیر تجارت خارجی سوئد از وی خواسته تا در دستور اداره پست و مخابرات سوئد (PTS) تجدید نظر کند. این دستور اپراتورهای سوئد را مجبور می‌کرد تا تجهیزات ساخت شرکت‌های چینی را تا ژانویه ۲۰۲۵ از زیرساخت 5G خود حذف کنند.

سخنگوی اریکسون ارتباط مدیرعامل اریکسون با ویزر تجارت خارجی سوئد را تأیید کرده است. این در حالیست که هالبرگ می‌گوید هیچ ارتباطی با PTS نداشته و هرگز از قدرت خود به عنوان یک وزیر برای تأثیرگذاری بر تصمیمات مقامات سوئد استفاده نمی‌کند. وی همچنین افزود هرگز با مدیرعامل شرکت اریکسون ملاقات نداشته است.

این خبر در حال منتشر می‌شود که «جیکوب والنبرگ» (Jacob Wallenberg)، عضو هیئت مدیره اریکسون نیز نسبت به ممنوعیت هواوی در سوئد واکنش نشان داد و در یکی از مصاحبه‌های خود با روزنامه Dagens Nyheter گفت «ممنوعیت هواوی قطعاً اتفاق خوبی نیست.»

بلومبرگ در گزارش خود اشاره می‌کند که حدود ۱۰ درصد از درآمد اریکسون از طریق مراوده با چین حاصل می‌شود و این شرکت یکی از بزرگ‌ترین رقبای هواوی در بازار تجهیزات رادیویی سلولی به شمار می‌رود. چین هشدار داده بود در صورتی که دولت سوئد ممنوعیت این کشور را لغو نکند، شرکت‌های سوئدی ضرر خواهند کرد.

دولت سوئد اواخر مهر ماه امسال استفاده از تجهیزات ساخت هواوی و ZTE در زیرساخت 5G این کشور را ممنوع اعلام کرد. رگولاتور مخابراتی سوئد اعلام کرد پس از ارزیابی تجهیزات هواوی و ZTE به احتمال آسیب زدن آن‌ها به امنیت سوئد پی برده و بکارگیری آن‌ها در زیرساخت شبکه 5G این کشور را ممنوع اعلام کرده است. این آژانس ارزیابی امنیتی را به کمک نیروهای مسلح و سرویس امنیتی سوئد انجام داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    عجب مدیر احمقی
    به جای اینکه از فرصت استفاده کنه برای جایگزینی تجهیزات هواوی با اریکسون به جاش به نفع چینی ها لابی میکنه

  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۱۵ دی ۱۳۹۹

    اریکسون میخواد خودشو ب وسیله هواوی بکشه بالا ...بشه شرکت اریکسون قدرتمند سابق

  • MasBana
    MasBana | ۱۵ دی ۱۳۹۹

    سوئد روش درستی رو در پیش گرفته‌ . چین مدتهاست که از کابل‌های اینترنتی در اعماق اقیانوس‌ها در صدد کسب اطلاعات است، چه رسد به 5G که پیمانکارش خودش باشه.

    • Reza12022
      Reza12022 | ۱۵ دی ۱۳۹۹

      ???

مطالب پیشنهادی