ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیقات جدید از وجود اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا در دسامبر ۲۰۱۹ خبر می‌دهد

موسسه ملی سلامت آمریکا (NIH) و مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها (CDC) در مطالعات جدید به این نتیجه رسیده‌اند که SARS-CoV-2 یا همان ویروس کرونا احتمالا چند هفته قبل از گزارش نخستین مورد ابتلای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

موسسه ملی سلامت آمریکا (NIH) و مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها (CDC) در مطالعات جدید به این نتیجه رسیده‌اند که SARS-CoV-2 یا همان ویروس کرونا احتمالا چند هفته قبل از گزارش نخستین مورد ابتلای رسمی در اواخر ژانویه در ایالات متحده آمریکا وجود داشته است.

گزارش جدیدی که نتایج آن در ژورنال Clinical Infectious Diseases منتشر شده، تایید می‌کند که ویروس کرونا زودتر از آن‌چه که در گزارش‌های رسمی آمده به آمریکا رسیده بود و احتمالا خیلی زودتر از هشدار رسمی مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها در این کشور جریان داشته است.

به گزارش موسسه ملی سلامت، تست کرونای داوطلبی که در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۰ در ایالت ایلینوی خون اهدا کرده بود، مثبت شده است. گفتنی است که به وجود آمدن آنتی‌بادی کووید-۱۹ معمولا ۱۴ روز طول می‌کشد و این احتمال وجود دارد که ویروس حداقل از ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹ در آمریکا وجود داشته است.

اولین نمونه رسمی ابتلای به ویروس کرونا در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ در ایالت واشنگتن تایید شد که از ووهان چین به آمریکا آمده و علائم بیماری از تاریخ ۱۴ ژانویه در او بروز پیدا کرده بود. با این حال، مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها تا ۲۶ فوریه سرایت ویروس بین شهروندان آمریکا را تایید نکرد. موسسه ملی سلامت می‌گوید آزمایش‌های CDC در اوایل دوره همه‌گیری فقط روی افرادی تمرکز داشت که با افراد مبتلا یا مناطق درگیر با کرونا ارتباط داشتند.

موسسه ملی سلامت از ۲۸۰ هزار داوطلب خون دریافت می‌کند، بنابراین آن‌ها به حجم وسیعی از نمونه‌های خون دسترسی دارند و تحقیق خود را بر همین مبنا انجام داده‌اند. پژوهشگران این موسسه دو آزمایش آنتی‌بادی مشخص را روی ۲۴ هزار داوطلبی که در فاصله زمانی ۲ ژانویه تا ۱۸ مارس ۲۰۲۰ خون داده بودند، انجام دادند.

جواب آزمایش ۹ مورد از این افراد برای هر دو تست آنتی‌بادی SARS-CoV-2 مثبت شد. ۷ نفر از آن‌ها در ۵ ایالت ایلینوی، ماساچوست، میسیسیپی، پنسیلوانیا و ویسکانسین حضور داشتند که اولین نمونه ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها بعدا تایید شد.

نکته جالب بعدی این است که هیچ جواب مثبتی در آزمایش شهروندان کالیفرنیا، نیویورک یا واشنگتن دیده نشده، در حالی که قبلا تصور می‌شد این ایالت‌ها نقطه ورود کووید-۱۹ بوده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که این افراد پیش‌تر با افراد مبتلا در ارتباط بوده یا به مناطق آلوده سفر کرده بودند یا نه. موسسه ملی سلامت در ادامه می‌خواهد پاسخ این سوالات را بیابد. با این حال، طبق تحقیقات جدید فاصله کمی میان اولین مورد ابتلا به کرونا در ووهان چین و آمریکا وجود داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی