ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایستگاه فضایی
علمی

تغییر موضع روسیه: تا پایان 2028 در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌مانیم

«یوری بوریسوف»، رئیس جدید سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به «روسکوسموس» اعلام کرده بود این سازمان بعد از سال 2024 از مشارکت در ایستگاه فضایی بین‌المللی یا «ISS» خارج می‌شود. اما به نظر می‌رسد مقامات این سازمان ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

«یوری بوریسوف»، رئیس جدید سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به «روسکوسموس» اعلام کرده بود این سازمان بعد از سال 2024 از مشارکت در ایستگاه فضایی بین‌المللی یا «ISS» خارج می‌شود. اما به نظر می‌رسد مقامات این سازمان فضایی در ارتباط اخیری که با ناسا برقرار کرده‌اند، از تصمیم خود برای ماندن در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا پایان سال 2028 خبر داده‌اند.

در خبر قبلی خواندیم شرکت فضایی دولتی روسیه - روسکوسموس - قصد دارد همکاری خود با ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی را در پایان سال 2024 به اتمام برساند. اما حالا این تصمیم تغییر کرده است و روسکوسموس قصد دارد تا زمانی که ساخت ایستگاه فضایی روسیه با نام «ROSS» به پایان می‌رسد، همکاری خود با ناسا در این زمینه را ادامه دهد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ایستگاه تا پایان سال 2028 تکمیل می‌شود.

این سوتفاهم از آنجا ناشی شد که بوریسوف در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره داشت که امیدوار است روسیه تمرکز خود را به صورت جدی بر ایستگاه فضایی ROSS متمرکز کند. با این‌حال، او هیچ حرف رسمی در زمینه خروج روسکوسموس نداشته است. «بیل نلسون» مدیر ناسا نیز در بیانیه‌ای گفت که آژانس از هیچ تصمیمی از شرکا در مورد ISS مطلع نشده است.

«کتی لودرز» معاون مدیر عملیات فضایی نیز در تائید صحبت‌های نلسون گفت: «هیچ چیز در برنامه کاری مرتبط با ISS تغییری نکرده است.»

ایستگاه فضایی

ناسا و روسکوسموس دو شریک بزرگ در ISS هستند و هردو نهاد وظیفه دارند با مدیریت صحیح آن، جان انسان‌هایی که در آن ایستگاه زندگی می‌کنند را حفظ کنند. این وظیفه تا پایان عمر ISS بر عهده روسیه و ایالات متحده است. با این‌حال، تنش‌های فزاینده میان این دو کشور پس از حمله روسیه به اوکراین نگرانی‌هایی را درباره وضعیت ISS در آینده ایجاد کرده است. روسیه تاکنون تهدیدهای زیادی در مورد خروج سازمان فضایی خود از ایستگاه فضایی انجام داده است، اما ناسا همچنان به مردم اطمینان می‌دهد که این ایستگاه مطابق برنامه کار خواهد کرد و اختلالی در آن وارد نمی‌شود.

از سوی دیگر، روسیه درحال ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی کشور خود می‌باشد. «ولادیمیر سولوویوف» مدیر پرواز بخش روسی ISS در مصاحبه‌ای گفت: « ROSS در دو فاز ساخته می‌شود که اولین آن در سال 2028 به پایان می‌رسد. پس لازم است تا آن زمان همکاری خود با ناسا را ادامه دهیم.» او همچنین عقیده دارد همکاری روسیه با ناسا باید فراتر ازISS باشد زیرا این دو کنار هم می‌توانند پیشرفت‌های شگرفی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی