ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد جدید دارپا
تکنولوژی

پهپاد کوچک و سریع دارپا با قابلیت هدایت خودکار [تماشا کنید]

مدتی بود که اخبار تازه ای در خصوص پروژه پهپادهای دارپا منتشر نشده بود. آخرین بار شنیدیم که آنها به دنبال توسعه پهپادهای نظامی با قابلیت فرود روی کشتی های کوچک هستند. اما به نظر می رسد این تنها ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

مدتی بود که اخبار تازه ای در خصوص پروژه پهپادهای دارپا منتشر نشده بود. آخرین بار شنیدیم که آنها به دنبال توسعه پهپادهای نظامی با قابلیت فرود روی کشتی های کوچک هستند. اما به نظر می رسد این تنها برنامه دارپا در ارتباط با ابزارهای پرنده هوشمند نیست.

تولید «پهپادهای سبک و سریع با قابلیت هدایت خودکار» یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای این موسسه علوم نظامی به شمار می رود. تیم فعال در این طرح به تازگی از جدیدترین دست پرورده خود رونمایی کردند.

این پهپاد کوچک حداکثر سرعتی معادل ۴۵ مایل در ساعت دارد و با کمک دوربین و سنسورهایش می تواند بدون نیاز به هدایتگر، راه خود را از میان موانع پیدا کند.

دارپا اخیراً ویدیویی از تست این پهپاد در محیط بسته را منتشر کرده که می توانید در ادامه آن را ببینید.

این تست در محل یک انبار قدیمی در پایگاه هوایی Cape Cod انجام شده و نشان می دهد که این پرنده سریع چگونه می تواند موانع اطراف خود را تشخیص داده و مسیرش را متناسب با آنها تعیین کند.

دارپا برای ساخت این نمونه آزمایشی از یک پهپاد تجاری ساخت DJI استفاده کرده و در ادامه آن را به سیستم خلبان خودکار 3DR Pixhawk مجهز ساخته است. نکته تحسین برانگیز این است که با وجود افزوده شدن سیستم سونار و دوبین باکیفیت HD، بازهم این پهپاد کوچک سرعت و قدرت مانور زیادی از خود به نمایش می گذارد.

تمام حرکات و مانورهایی که در ویدیوی بالا مشاهده کردید، بدون دخالت هدایت کننده و به صورت خودکار انجام گرفته است.

قدم بعدی در این راه افزایش کارایی الگوریتم هدایت خودکار و افزوده شدن قابلیت های برنامه پذیری جهت حالت های مختلف پروازی است. البته تیم طراح برنامه هایی برای کاهش ابعاد و وزن سیستم هدایت اتوماتیک نیز در دستور کار خود دارد. ضمن این که آنها می بایست سرعت واکنش این سیستم را نیز افزایش دهند تا این پرنده هوشمند بتواند با تغییر شرایط محیطی و بروز حوادث ناگهانی نیز به خوبی از عهده انجام ماموریت های خود بربیاید. و البته این کار می تواند در افزایش حداکثر سرعت پرواز نیز موثر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست
    موفق باشید

  • محمد
    محمد | ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

    ببخشید این پهباد مال کدوم کشوره؟؟؟

مطالب پیشنهادی