ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با استفاده از این راهکارها می توانید تصمیمات قاطعانه ای بگیرید

تزلزل در تصمیم گیری باعث از دست دادن فرصت های خوبی می شود که شاید دوباره باز نگردند. کارآفرینانی که در ادامه از آنها نام برده شده، تصمیمات شان را با قاطعیت گرفته و سریع تر ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

تزلزل در تصمیم گیری باعث از دست دادن فرصت های خوبی می شود که شاید دوباره باز نگردند. کارآفرینانی که در ادامه از آنها نام برده شده، تصمیمات شان را با قاطعیت گرفته و سریع تر از بقیه به موفقیت رسیده اند. نصایح آنها به شما نیز می تواند کمک کند.

  • گاهی خوب بودن کافی است نه عالی بودن

Tai Lopez سرمایه گذار و راهنمای مولتی میلیونرها:

19 ساله بودم که مشاورم گفت: گاهی نباید به دنبال فرصت عالی بگردم، زیرا باعث می شود زمان را از دست بدهم. اگر به  کاری که می کنید امتیاز 6، 7 یا 8 از 10 می دهید آن را وارد بازار کنید. لازم نیست حتما امتیاز 10 را به خود بدهید. سخن مارک زاگربرگ را به یاد داشته باشید: «اگر اوضاع عالی نیست، پس شما کند کار می کنید.»

  • فرار از وضع موجود

Grant Cardone متخصص فروش املاک:

اغلب عاملی که باعث می شود تصمیم گیری ام کند شود، نداشتن اطلاعات کافی یا ترس از ورود به معامله است. اطلاعات مورد نیاز کار را کسب کنید و آگاهانه کارتان را پیش ببرید.

  • تصور اهداف

Melanie Perkins یکی از موسسان و مدیر عامل Canva:

تا جایی که لازم دارید برای تصویرسازی آینده تان وقت صرف کنید، زیرا بعد از آن کارتان آسان می شود. سپس هدف تان را به اهداف کوچک تر تبدیل کنید و راحت تر به آنها دست یابید و این گونه تصمیم گیری تان بهتر خواهد شد.

  • عجله نکردن

Roberto Orci تهیه کننده و نمایش نامه نویس هالیوودی که کارهایش 5 میلیارد دلار در جهان فروش رفته است:

درسی که کار به من داده این است که به هیچ کس اجازه ندهم به هنگام تصمیم گیری من را به عجله وادارد. منظور من این نیست که کارها را به تعویق بیاندازید، بلکه این دنیای سریع گاهی فرد را شتابزده می کند که تصمیمش را با سرعت بیشتری بگیرد، در حالی که بعضی از کارها را باید با حوصله و صبر انجام داد.

  • جواب چرا، چگونه و چه

Danae Ringelmann موسس Indiegogo:

زمانی که دلیل، چگونگی و کاری که باید بکنید را بدانید، تصمیمات تان را با قاطعیت و آسانی بیشتری خواهید گرفت. پاسخ های سه پرسش چرا، چگونه و چه چیز، گستره ی تصمیم گیری شما را به چند جواب محدود می کنند. با این کار خیلی از سوال ها خود به خود جواب داده می شوند.

  • دلیل تردید

Chris Plough مشاور کارآفرینان:

دلیل تردید را از خودتان بپرسید. آیا به دلیل عدم آمادگی یا ناتوانی از کار می ترسید یا اضطراب دارید؟ اگر مشکل شما ترس است، با آسان ترین کار یا اولین قدم شروع کنید. با این کار در صورت شکست، ضربه ی هولناکی نمی خورید و در صورت پیروزی تصمیم بعدی را محکم تر خواهید گرفت.

اگر اضطراب مانع اصلی سر راه شماست، بدون اینکه فکر کنید وارد کار شوید. به همه بگویید که چه کاری می خواهید بکنید تا به آن متعهد بمانید سپس به کارتان بپردازید.

  • زمان عالی

Craig Lack مدیرعامل ENERGI:

یک فرد قاطع، تصمیم گیری می کند، به بازخوردهای تصمیمش توجه نموده و نهایتا از کاری که کرده به خوبی درس می گیرد. اما متاسفانه نتایج تحقیقاتی که منتشر می شود کارآفرینان را می ترساند که حتما باید تصمیمات عالی بگیرند تا موفق شوند. در حالیکه گاهی یک تصمیم خوب بهتر از هدر دادن فرصت است.

  • تبدیل تصمیمات بزرگ به کوچک

Gary Nealon رئیس Nealon Solutions:

در همه ی کارها خیلی سریع تصمیم می گیرم و سریع تر پیش می روم. البته تصمیمات من کاملا حساب شده هستند. ابتدا تصمیمات بزرگ را به تصمیمات کوچک تر تبدیل می کنم. اینگونه قابل آزمایش و بررسی می شوند. سپس اگر برای انجام آن تصمیم به محصول جدیدی نیاز باشد، داده های مربوط به آن را از پایگاه های داده بیرون می آورم و آن را آزمایش می کنم. با این کار ریسک کارم کمتر می شود و سریع تر پیش می روم.

  • ارزیابی

Steve Griggs موسس و مدیرعامل Steve Griggs Design:

ببینید با تصمیمی که می خواهید بگیرید بدترین اتفاق ممکن چه خواهد بود و خروجی آن برای شما چیست؟ سپس در صورت مثبت بودن نتیجه، کشتی تان را به آب بیاندازید و هرگز پشت سرتان را نگاه نکنید. شما کارآفرینید و هیچ کارمندی دوست ندارد رئیسش را ضعیف ببیند. بعد از ارزیابی تصمیم تان را بگیرید و محکم باشید.

  • حذف تصمیمات کوچک

Phil Suslow مالک Oznium:

تصمیمات کوچک را حذف کنید تا بتوانید تصمیمات بزرگ تری بگیرید. انرژی تان را برای تصمیمات کوچک هدر ندهید. استیو جابز (زمانی که زنده بود) و مارک زاکربرگ همیشه یک دست لباس می پوشند تا مجبور نباشند وقت شان را برای انتخاب لباس هدر دهند. حتی همین تصمیم کوچک می تواند روزانه وقت و فضای ذهنی زیادی را از شما بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی