ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسل دوم نمایشگر LCD
تکنولوژی

شرکت Japan Display از نسل دوم ال سی دی های خود با پشتیبانی از قلم استایلوس رونمایی کرد

شرکت Japan Display که عمده سهام آن را چند غول تکنولوژی ژاپنی در اختیار دارند، امروز صبح طی یک بیانیه اعلام داشت که آنها تولید نسل دوم ال سی دی های خود با تکنولوژی انحصاری “Pixel ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

شرکت Japan Display که عمده سهام آن را چند غول تکنولوژی ژاپنی در اختیار دارند، امروز صبح طی یک بیانیه اعلام داشت که آنها تولید نسل دوم ال سی دی های خود با تکنولوژی انحصاری “Pixel Eyes” را برای استفاده در پرچمداران آینده آغاز کرده اند.

بر طبق گفته های سازنده، این نمایشگرها جدید علاوه بر ارتقای کیفیت نمایش رنگ ها،‌ از ضخامت کمتر و فناوری تاچ جدیدتری برخوردار هستند. ناگفته نماند فناوری لمسی in-cell مورد استفاده در صفحه نمایش های مورد بحث سنسورهای مرتبط به مبحث تاچ را با خود نمایشگر مجتمع کرده و به این ترتیب نیاز به استفاده از مداری جداگانه و حسگرهایی ویژه حذف شده.

البته برای حذف مواردی که یاد شد یک لایه ی اضافه تر بر بالای نمایشگری که از این فناوری بهره می برد افزوده گشته که در نهایت متاسفانه این لایه سبب می گردد نور کمتری به سطح صفحه نمایش برسد.

JDI در تولید نسل تازه ال سی دی خود از مواد جدیدی بهره برده و بدین سان محصول آتی این برند در بازتولید رنگ سیاه بسیار بهتر شده، ضمناً شرکت یاد گشته می افزاید رزولوشن حسگر لمسی دستاورد تازه اش نیز به مراتب بالاتر رفته و حالا این حسگر قادر به درک فرامینی است که روی سطحی کمتر از یک میلیمتر صادر می شوند. این گفته یعنی در نمایشگر تازه می توان از قلم استایلوس با ضخامت نوک حدود ۰.۸ تا ۰.۵ میلیمتر به راحتی استفاده کرد.

شرکت ژاپنی می گوید که محصول به روز شده خود را برای ابعاد متداول موبایل ها تا ۶ اینچ طراحی کرده است، اما امکان تولید آن در ابعاد بزرگتری همچون ۱۶ اینچ هم وجود دارد. بنابراین ممکن است که در آینده شاهد حضور این محصول در تبلت ها و لپ تاپ ها نیز باشیم.

شاید عمده ترین مزیت نسل تازه ی نمایشگرهای JDI را بتوان در بالاتر رفتن کیفیت و کاهش ضخامت شان دانست که در نهایت سبب خواهند شد از این پس بازهم شاهد اسمارت فون هایی با صفحه نمایش بهتر و البته باریک تر باشیم. JDI تا پیش از این با سونی و وان پلاس همکاری نسبتاً نزدیکی داشته و انتظار می رود محصول تازه ی این شرکت در دستگاه هایی حاضر باشد که در نیمه اول ۲۰۱۶ به بازار خواهند آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۸ دی ۱۳۹۴

    JDI= سونی، هیتاچی، توشیبا و آی ان سی جی

  • فرهاد
    فرهاد | ۸ دی ۱۳۹۴

    بهترین اسمارت فون بهترین دوربین جهان بهترین صفحه نمایش هر چیزی که فکر میکنید متعلق به سونی زد پنچ پریمیوم

    • farshid
      farshid | ۸ دی ۱۳۹۴

      باشه

      • saeed
        saeed | ۹ دی ۱۳۹۴

        D:

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۸ دی ۱۳۹۴

      درود , عزیز آقا فرهاد بر منکرش لعنت که سونیZ5پریمیوم خوب هس, خیلی زیبا هس و جذاب و من به شکل جدی و عملی باهاش کار کردم,اما در همه موارد از تلفن همراه گرفته تا صفحه نمایش و... هرگز کاملترین وجود نداره و هر کدوم یه سری مزایا و معایب دارند ,مزایای صفحه نمایش LCD که روی Z5پریمیوم هس این هس که برای شرکت ها ارزان تر تمام میشود اما عیب LEDکه بهتر و بهینه تر هس نصبت به LCD اینه که گرانتر هس برای شرکت ها, از نظر واقعیت ثابت شده علمی تکنولوژیکی در بین تمام انواع صفحه نمایش ها صفحه نمایش LED بالاترین زاویه دید و بالاترین عمق رنگ و بالاترین درخشندگی و بالاترین بهینه گی و بالاترین دید زیر نور مستقیم خورشید را دارند که در این میان LEDاختصاصی سامسونگ((سوپرآمولد)) در میان تمام انواع دیگر صفحه نمایش ها بهترین هس و مقام اول رو داره که در گلکسیS6ها ونوت5 شاهدش بودیم و با ارتقاء و بهتر شدن در گلکسیS7شاهدش خواهیم بود, مانند گذشته صفحه نمایش سوپرآمولد LEDاختصاصی سامسونگ در گلکسیS6ها و نوت5 در سال 2015 مقام اول را کسب کرد و بعدش ال جی G4با صفحه نمایش جدید LCD موسوم بهQuantom ips display ,اما مقام اول و دوم بهترین دوربین در سال 2015 به‌ترتیب ال جی جی4 و گلکسی S6ها ونوت5 به ترتیب با دیافگرامf1.8و f1.9داشتن , در z5دوربین سریع شده, رزولیشن بالا و بالاتر دلیل برتری نیست , در LED به جای تمرکز بر روی بالا بردن رزولیشن تمرکز بر (اصل موضوع )عمق رنگ و بهینه گی بالا و کیفیت هس که باعث میشه با رزولیشن به عنوان مثال 2Kپابه پای LCD 4K در حرکت باشه ,نام نمیبرم تا توهین و تعصب محسوب نشود ! فلان موبایل با صفحه نمایش
      LCD Quad HD هس اما وقتی میگذارید کنار موبایل فلان با صفحه نمایشLED Full HD تفاوت را حس میکنید که درخشندگی و زیبایی اون صفحه نمایش LEDبیشتر هس , اما واقعا سیستم محشری در صفحه نمایش Z5پریمیوم پیاده شده که در شرایط عادی full HD هس اما در شرایط خاص و حالت دیدن فیلم و عکس به یک صفحه نمایش 4Kتبدیل میشود که من رو به یاد روش عملکرد معماری فوق بهینه بیگ لیتل شرکتARM در چیپست پردازنده های موبایلی8هسته ای میندازه که در شرایط استفاده عادی 4هسته کم مصرف کار میکند و در شرایط استفاده سنگین4هسته قدرتمند کار میکند و... ! امیدوارم اینچنین عملکردی در صفحه نمایش برتر و بهینه (سوپرآمولد LEDاختصاصی سامسونگ)در گلکسیS7 با اون قدرتمندترین چیپست پردازنده موبایلی8هسته ایش اکسینوس8890 پیاده بشود ! من که در سال2016 اگه پول باشه هر تلفن همراهی( فبلت) بهترین بشه طرفدارش خواهم بود و خریداریش خواهم کرد

      • مرتضی
        مرتضی | ۸ دی ۱۳۹۴

        بله بله تا زمانیکه دوست داشته باشین همه چیز رو ابرنگی ببینین صفحه نمایشهای ساسونگ عالی هستن،تو دوربین هم با کلی لایه گزاری سعی میکنن نویز رو از بین ببرن،دوست عزیز من همیشه کامنتهای شمارو خوندم،شما مشکلت اینه فکر میکنی همه گاگولن شما پروفسور.هرچیزی از حالت طبیعی خارج بشه زننده است،همه چیزه یک گوشی صفحه نمایش و دوربین نیست،مهمترین نکته مولتی تسکینگ که سامسونگ توش گند زده،اینم برمیگرده به دو نکته،نوع پردازش و ادرس دهیه پردازنده و بهیه سازی نرم افزاری.

      • Reza shirinnejad
        Reza shirinnejad | ۱۳ دی ۱۳۹۴

        بهترین زاویه دید که واسه ips هست :|
        آمولد فقط رنگ سیاهش و مصرف انرژیش بهتره که با وجود این رنگ هارو غیرطبیعی نشون میده(میشه گفت ی ترفند واسه جلب نظر مشتریه ها)

  • سیاوش
    سیاوش | ۸ دی ۱۳۹۴

    :|

مطالب پیشنهادی