ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ثبت رکورد تازه در هند: کاشت 66 میلیون نهال در 12 ساعت

وضعیت آب و هوای کره زمین به واسطه فعالیت های انسانی روز به روز در حال بدتر شدن است و در این بین بعضی از کشورها، سهم بیشتری در آلودگی محیط زیست دارند. البته همانطور ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

وضعیت آب و هوای کره زمین به واسطه فعالیت های انسانی روز به روز در حال بدتر شدن است و در این بین بعضی از کشورها، سهم بیشتری در آلودگی محیط زیست دارند. البته همانطور که می دانید، گسترش فضای سبز و درختکاری یکی از روش های بهبود این وضعیت است که به نظر می رسد کشور هند، عزم راسخی در این راستا دارد.

هند سومین کشور تولید کننده گازهای گلخانه ای در دنیاست

بر اساس جدیدترین اخبار، روز گذشته 1.5 میلیون داوطلب در کشور هندوستان (که سومین تولید کننده گازهای گلخانه ای در دنیاست) در اقدامی قابل تحسین 66.3 میلیون نهال را در حوزه رودخانه «نَرمَدا» ایالت مَدیا پرادش کاشتند. جالب است بدانید که سال گذشته نیز هندی ها در ایالت اوتار پرادش موفق شدند طی یک روز، 50 میلیون درخت بکارند.

لازم به ذکر است که برنامه درختکاری مورد بحث در حضور نمایندگان گینس انجام شده و انتظار می رود پس از تایید در روزهای آتی، رکورد بیشترین درخت کاشته شده در زمان مشخص را نصیب مردم مَدیا پرادش کند.

حرکت دیروز در راستای تعهد هند به گسترش جنگل های خود تا سال 2030 میلادی صورت گرفته است. این کشور در کنفرانس اقلیمی پاریس متعهد شده در مدت مذکور، مساحت فضای جنگلی خود را به 5 میلیون هکتار افزایش دهد.

گفتنی است مردم ایالت مَدیا پرادش نهال های خود را (که بیش از 20 گونه مختلف را شامل می شدند) اطراف 24 انشعاب از رودخانه نَرمدا، و طی ساعت 7 صبح الی 7 بعد از ظهر کاشته اند که به گفته «شیورَج سینگ چوهان» فرماندار این ایالت، یک روز تاریخی را رقم زده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    عالیه کاش تو ایران هم همچین برنامه هایی بزارن بجای تخریب بیش از حد جنگلای شمال

  • D D
    D D | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    رکورد به این میگن. صد ها برابر بهتر از دیگر رکورد های گینس.

  • reza
    reza | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    ای ماشالا، یه روز می اومدین خوزستان از گرد و خاک راحت میشدیم کل هم

مطالب پیشنهادی