برای بسیاری، راهپیمایی دکتر مارتین لوترکینگ در واشنگتن و سخنرانی تاریخی او با نام «من هم رویایی دارم» چیزی جز چند عکس و فایل های ضبط شده صوتی بسیار کوتاه نیست و خیلی ها درک درستی از آن رویداد تاریخ ساز در آمریکا ندارند. در واقع حالا تنها ۲۰۰ هزار نفر که در آن راهپیمایی حضور داشته اند در قید حیات هستند و میتوانند حقیقت را برای دوست داران این شخصیت بازگو کنند.

با این حال اما مجله تایم امیدوار است که این تجربه را به بهترین شکل ممکن برای نسل های جدید بازآفرینی کند. این نشریه اعلام کرده نوعی تجربه موزه واقعیت مجازی از سخنرانی مارتین لوترکینگ با نام The March را ارائه می کند. در این موزه واقعیت مجازی دکتر لوترکینگ و سخنرانی او برای نخستین بار با استفاده از تکنولوژی یاد شده بازآفرینی می شوند و ترکیبی از تکنیک های فوتوگرمی (دریافت اندازه از عکس ها)، موشن کپچر، رندر هوش مصنوعی و سه بعدی استفاده خواهد شد تا حسی نزدیک به واقعیت از سخنرانی او در تاریخ ۲۸ اوت ۱۹۶۳ میلادی در بنای یادبود لینکلن بازسازی شود.

مدیریت اجرایی این پروژه بر عهده ویولا دیویس و تهیه کنندگی آن بر عهده جولیوس تنن است و طبق پیش بینی های به عمل آمده حاصل این پروژه قرار است که در بهمن ماه سال جاری در موزه تاریخ آمریکایی های آفریقایی تبار DuSable در شیکاگو در معرض دید عموم قرار بگیرد.

البته نمی توان با قطعیت گفت که The March تا چه اندازه به مبارزات لوترکینگ بر ضد تبعیض علیه سیاه پوستان شباهت دارد با این حال این طرح نیز به مجموعه پروژه های تاریخی واقعیت مجازی دیگری می پیوندد که از تکنولوژی ایمرسیو به عنوان روشی برای بازسازی افرادی استفاده کردند که در آن رویداد حضور داشتند. این طرح ها نیز در نهایت به مخاطبان کمک می کنند که به درک بهتری نسبت به ویدیو کلیپ ها در رابطه با آن رویداد تاریخی دست پیدا کنند.