ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دارپا
علمی

دارپا و توسعه تراشه‌ای زیستی برای تنظیم خواب و فیزیولوژی سربازان

سربازان اغلب به کشورهای خارجی و مناطق غیر بهداشتی سفر می‌کنند. سفرهای طولانی و سخت باعث ایجاد مشکلاتی برای بدن سربازان می‌شود. به تازگی آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) موفق به توسعه قطعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

سربازان اغلب به کشورهای خارجی و مناطق غیر بهداشتی سفر می‌کنند. سفرهای طولانی و سخت باعث ایجاد مشکلاتی برای بدن سربازان می‌شود. به تازگی آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) موفق به توسعه قطعه بیوالکترونیکی شده که سربازان توسط آن می‌توانند فیزیولوژی خود را کنترل کنند.

دارپا با قطعه خود می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. این آژانس در بیانیه خود اعلام کرده:

«دارپا به لطف پیشرفت در توسعه سیستم‌های پزشکی و زیست‌شناسی مصنوعی، برنامه‌ای با عنوان ADAPTER توسعه داده که نقش تنظیم کننده بدن را ایفا می‌کند. این ابزار در قالب ایمپلنت یا تراشه بیوزیستی قابل هضم وارد بدن شده و به سربازان اجازه می‌دهد فیزیولوژی خود را بهتر کنترل کنند. این سیستم یکپارچه برای تنظیم چرخه خواب طراحی شده و باکتری‌هایی که باعث اسهال پس از مصرف غذای آلوده یا آب آلوده می‌شوند را از بین می‌برد.»

دارپا

ADAPTER (ابزار پیشرفته سازگاری و محافظت برای آمادگی محیطی) می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در سال‌های 2003 تا 2004، نزدیک به دو پنجم سربازان که در جنگ عراق و افغانستان دچار اسهال شده‌اند، به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته‌اند. هیچ آماری در رابطه با الگوی خواب سربازان ارائه نشده، اما می‌توان انتظار داشت که خواب آن‌ها به علت جنگ و سفر مختل شده باشد.

دکتر «پل شیهن»، مدیر برنامه ADAPTER دارپا اعلام کرده:

«هدف از برنامه ADAPTER، تولید روش‌های درمانی درون بدن است. این سیستم ریتم شبانه‌روزی سرباز را مدیریت و زمان برقراری مجدد خواب طبیعی پس از یک اختلال را نصف می‌کند. ADAPTER همچنین با از بین بردن باکتری‌ها، آب و غذای سالم را برای سربازان فراهم می‌کند. این موارد، سلامتی و عملکرد سربازان را بهبود می‌دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    اون دو تا نظر را تو‌ پنل حذف نکردی لطفاً تایید کن ?

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    خوب دیگه دموکراسی دیجیاتو ته کشید دو تا نظر گذاشتم تایید نکرد ?

    • badboy0098
      badboy0098 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

      نظرات مذخرف امثال تو اصلا نباید تایید بشن
      تو باید بری تو همون حوزه تون نظر بدی
      تاریخ انقضای افکار پوسیده ی امثال شماها گذشته
      این شماها بودین که کشورو به این روز انداختین ...

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    دیجیاتو عزیز دوست من برادر من احیانا اگر بدت می اید دشمن من عزیز من بابا این پروژه های علمی تخیلی که شما می گویید همون اختلاس خودمان است وگرنه سرباز امریکایی جر تا جر می شود اگر واقعا این پروپگاندا موثر بود که اینهمه سرباز امریکایی تیکه تیکه نمی شدند شر کنند هر سال از پول بلوکه ایران دزدی بکنند امریکا را هم با امریکا کردیم شاه خوشدل ما یا ساده ما یا ساده لوح ما را می بردند لاکهید 30% سهام لاکهید را با پول نفت ایران می خرید انها با پول ما در جزایر استعماری عیش نوش می کردند کندی شاه را می برد ناسا شاه را تلکه می کرد فضا پیما می فرستاد نمی فرستاد الله اعلم اروپایی شاه و ملکه ایران را می برد دو تا دختر کوچولو نشانشان می داد انها هم دلشان می سوخت صدقه می دادند با صدقه من و شما اروپا اروپا شد اخرش هم ما شدیم ادم بده تحریم شدیم خیلی از این پروژه ها اختلاصی بیش نیست از من بشنو ما در داخل خیلی کار های موفق می کنیم نگاهت را برگردان به تولید داخل و جوانان توانمند ایران بد نمی بینی ?

    • draius
      draius | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

      مزخرف گفتن هنریه که تو توش استادی

    • best
      best | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

      سلام از مدیران محترم دیجیاتو میخوام ایشون رو توی لیست سیاه قرار بدن همه جا کامنتای اراجیف میزاره و باهمه درگیره و به نظر بقیه احترام نمیزاره ممنون از اپ خوبتون دوست دار چند ساله و پرو پا قرصتون ???

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    من شاید درست متوجه نشدم الان بهتره بپرسم این دیجیاتو در ایران است یا یک سایت مقیم در امریکا است ؟؟
    اخه قربونت بشوم من الان باید خوشحال باشم که یک مشت قاتل جانی خوابشان تنظیم بشود بیایند زن و بچه مردم را قتل عام بکنند !

مطالب پیشنهادی