ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک ما با «گروه Ant» تاریخ‌سازی می‌کند: عرضه اولیه سهام به ارزش ۳۴ میلیارد دلار

«گروه Ant» با عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس هنگ کنگ و شانگهای ۳۴ میلیارد دلار جذب سرمایه خواهد کرد که یک رکورد در جهان محسوب می‌شود و از غول نفتی «آرامکو» پیشی می‌گیرد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

«گروه Ant» با عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس هنگ کنگ و شانگهای ۳۴ میلیارد دلار جذب سرمایه خواهد کرد که یک رکورد در جهان محسوب می‌شود و از غول نفتی «آرامکو» پیشی می‌گیرد.

طبق اسناد منتشر شده، این کمپانی در هرکدام از این بازارها سرمایه‌ای برابر با ۱۷.۲۳ میلیارد دلار جذب خواهد کرد. ارزش سهام آن در هنگ کنگ برابر ۱۰.۳۲ دلار خواهد بود و ارزش آن در شانگهای به ۱۰.۲۷ دلار می‌رسد. انتظار می‌رود معاملات در هنگ کنگ از تاریخ ۱۵ آبان ماه آغاز شود، با این حال اطلاعاتی درباره بازار شانگهای منتشر نشده، اما موفق به دریافت تاییدیه شده است.

با توجه به ارزش‌گذاری سهام، ارزش کلی گروه Ant به ۳۱۰ میلیارد دلار می‌رسد که بیش از بسیاری از بانک‌ها در جهان محسوب می‌شود. میزان جذب سرمایه این کمپانی از غول نفتی عربستان یعنی آرامکو نیز پیشی می‌گیرد چرا که این شرکت در عرضه اولیه سال ۲۰۱۹ موفق به جذب سرمایه ۲۹.۴ میلیارد دلاری شده بود.

ارزش عرضه اولیه گروه Ant از «علی بابا» نیز پیشی می‌گیرد. این غول تجارت الکترونیک چینی در سال ۲۰۱۴ با ارزش ۲۵ میلیارد دلار در بازار بورس نیویورک عرضه اولیه شد.

گروه Ant

این گروه که توسط جک ماه کنترل می‌شود، مسئولیت AliPay را برعهده دارد که برای صدها میلیون شهروند چینی حکم یک بانک را دارد. آن‌ها به سرویس‌های مالی مختلفی در یک پلتفرم موبایل دسترسی دارند و می‌توانند برای کسب و کارهای خود نیز از آن وام بگیرند. تعداد کاربران ماهانه این سرویس به بیش از ۷۳۰ میلیون نفر می‌رسد که برای مقایسه می‌توان به ۳۴۶ میلیون کاربر فعال «پی‌پل» اشاره کرد.

گروه Ant با افزایش شمار کاربران خود، به اطلاعات بیشتری برای بهبود عملکردش دست پیدا می‌کند. برای مثال با اطلاع از قدرت پرداخت کاربران می‌تواند درباره سیاست‌های وام‌دهی، سرمایه‌گذاری و بیمه با توجه به نیاز افراد تصمیم‌گیری کند. توسط این اطلاعات می‌توان از بازپرداخت وام توسط افراد در آینده نیز اطلاع پیدا کرد.

طبق گزارش‌ها، مقامات در ایالات متحده آمریکا در حال بحث درباره تحریم گروه Ant هستند تا مانع از خرید محصولات آمریکایی توسط آن شوند. سال گذشته میلادی این گروه درآمد ۱۸ میلیارد دلاری داشت و به سود ۲.۷ میلیارد دلاری دست پیدا کرد. گفته می‌شود سهم آن از پرداخت‌های دیجیتال در چین در مدت زمان ۱۲ ماه به ۱۷ تریلیون دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی