ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتیجه نظرسنجی اریکسون: کاربران هنوز درباره دستگاه‌ها و خدمات 5G سردرگم هستند

نظرسنجی جدید شرکت اریکسون نشان می‌دهد که در ۲۰ بازار جهان به‌طور متوسط فقط ۴ درصد کاربران موبایل 5G و بسته اینترنت 5G دارند. ۲۲ درصد موبایل 5G دارند ولی هنوز از بسته‌های 4G استفاده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

نظرسنجی جدید شرکت اریکسون نشان می‌دهد که در ۲۰ بازار جهان به‌طور متوسط فقط ۴ درصد کاربران موبایل 5G و بسته اینترنت 5G دارند. ۲۲ درصد موبایل 5G دارند ولی هنوز از بسته‌های 4G استفاده می‌کنند و ۴ درصد مدعی‌اند که موبایل 4G دارند ولی از بسته‌های 5G بهره می‌برند.

اریکسون می‌گوید برای مثال در آمریکا ۱۴ درصد کاربرانی که مدعی استفاده از شبکه 5G هستند، در واقع موبایل 4G دارند و ۱۲ درصد از کسانی که موبایل 5G دارند، در حقیقت از بسته‌های اینترنت 4G استفاده می‌کنند. آمار بریتانیا در زمینه کسانی که موبایل و بسته 5G دارند فقط ۳ درصد است. ۱۳ درصد می‌گویند موبایل 5G دارند ولی هنوز بسته 5G نگرفته‌اند. ۳ درصد هم فکر می‌کنند روی شبکه 5G هستند در حالی که در شبکه 4G به سر می‌برند.

البته شایان ذکر است که برخی اپراتورهای بریتانیا بسته‌های 4G و 5G را از هم متمایز نمی‌کنند، در نتیجه احتمالا بعضی از کاربران از این موضوع مطلع نیستند. اریکسون همچنین بررسی کرده که چرا نسبت پایینی از کاربران مایل به مهاجرت به 5G هستند. این شرکت دلیل این امر را در بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و فنلاند مبتنی بر چهار عامل می‌داند: تاخیر در راه‌اندازی شبکه و پوشش سراسری، ناپایداری‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، کارزارهای ضد 5G و عدم وجود سرویس‌هایی که بتوانند به درستی از 5G استفاده کنند.

اریکسون می‌گوید استفاده از 5G شیوه مصرف کاربران را تغییر می‌دهد. کاربران این شبکه به‌صورت هفتگی دو ساعت بیشتر بازی می‌کنند و مصرف اینترنت خانگی خود را ۲۰ درصد کاهش داده‌اند. این شرکت مدعی است در سال ۲۰۲۱ فقط ۱۱ درصد از جمعیت بریتانیا واقعا به سمت استفاده از 5G خواهند رفت.

ظاهرا از نظر کاربران پوشش 5G در محیط‌های داخلی، یعنی در منزل یا مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌ها، از سرعت بیشتر یا عمر باتری بالاتر دو برابر مهم‌تر است و بیشتر رضایتشان را جلب می‌کند. اریکسون می‌گوید برای افزایش فراگیری 5G باید ارزش این شبکه را به کاربران بشناسانیم و سرویس‌هایی داشته باشیم که نه فقط به‌صورت دمو بلکه آماده مصرف عمومی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی