ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل واقعیت افزوده
تکنولوژی

گوگل ظاهرا روی توسعه محصولی خلاقانه در حوزه واقعیت افزوده کار می‌کند

پس از اپل و متا، به نظر می‌رسد گوگل نیز برنامه‌های خود در حوزه واقعیت افزوده را به زودی اعلام خواهد کرد. گفته می‌شود این شرکت روی توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده یا Augmented Reality ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

پس از اپل و متا، به نظر می‌رسد گوگل نیز برنامه‌های خود در حوزه واقعیت افزوده را به زودی اعلام خواهد کرد. گفته می‌شود این شرکت روی توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده یا Augmented Reality OS برای تولید محصولی خلاقانه در این زمینه کار می‌کند.

همچنین غول موتور جستجو ظاهرا در حال استخدام کارمندان جدید برای توسعه «سیستم عامل واقعیت افزوده» است.

«مارک لوکوفسکی» توسط حساب لینکدین خود اعلام کرد کرد که به عنوان «سرپرست تیم سیستم عامل واقعیت افزوده» گوگل انتخاب شده است. او در گذشته چهار سال به عنوان مدیر کل سیستم عامل اوکلوس/متا (فیسبوک سابق) خدمت کرده است. پیش از آن نیز به مدت ۱۶ سال در مایکروسافت بوده و سپس از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ در گوگل کار کرده است.

سیستم عامل واقعیت افزوده

جذب کارشناس برای توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده

هم اکنون چندین موقعیت شغلی از جمله توسعه دهنده ارشد نرم افزار، مهندس ارشد نرم افزار و مدیر ارشد فناوری توسعه دهنده نرم افزار برای تیم توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده وجود دارد. در توضیحات گوگل برای موقعیت شغلی توسعه دهنده ارشد نرم افزار آمده است:

تیم ما در حال ساخت اجزای نرم افزاری است که سخت افزار محصولات واقعیت افزوده (AR) ما را کنترل و مدیریت می‌کند. این اجزای نرم افزاری روی دستگاه‌های AR اجرا می‌شوند و نزدیک‌ترین بخش آن‌ها به سخت افزار هستند.

به طور کلی طبق توضیحات ارائه شده در این فرصت‌های شغلی، می‌توان عنوان کرد که تیم واقعیت افزوده گوگل «وظیفه ایجاد پایه‌های محاسباتی همه جانبه عالی و نمونه سازی تجربیات مفید و لذت بخش کاربران» را دارد.

گوگل تاکنون سیستم‌های عاملی از جمله اندروید، کروم اواس، گوگل کست و فیوشا را توسعه داده است و اکنون به نظر می‌رسد غول موتور جستجو به سیستم عامل جدیدی روی آورده که قرار است سخت‌افزار نسل بعدی، یعنی هدست‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده از آن بهره ببرند.

در حال حاضر اکثر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری برنامه‌های خود در زمینه واقعیت افزوده را معرفی کرده‌اند. متا پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds را جمعه همین هفته در دسترس عموم قرار داده بود انویدیا نیز در هفته گذشته پلتفرم Omniverse را به صورت عمومی عرضه کرد. البته با این وجود که بیل گیتس اخیرا گفته بود جلسات مجازی تا ۳ سال آینده در متاورس انجام می‌شوند، به نظر می‌رسد اقدامات غول‌های فناوری در این زمینه کاملا قابل پیش‌بینی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی